Wats kör i AMA-serien

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Fredrik Watz satsar på AMA-serien i USA
2008-04-02 | Nyhet | Roadracingföraren Fredrik Watz åker nästa vecka till USA för att tävla i AMA Supersport 600-serien. Den 29 årige Watz skulle redan har kört en tävling på Assen i Holland men där satte vädret stopp för.
– Samma dag vi skulle åka ställde de in tävlingen och det var ju tråkigt. Men nu får jag köra lite på Sviestadbanan istället innan jag åker till USA, förklarar Fredrik Watz för Svensk Motorsport.

Nästa vecka packar alltså Watz sin resväska och åker till Barber Motorsports Park i USA för att tävla i premiären AMA Supersport 600-serien. Han har redan skaffat sig en Yamaha R6 hoj och meningen är att man skall hinna testa hojen innan tävlingen i Barber Motorsport Park.

– Det är ju bra klass på förarna där. Sen funkar det bra att tävla där både vad gäller organisation och ekonomi, konstaterar Watz.

Satsningen i USA omfattar åtminstone de två första deltävlingarna resten hänger sedan på både resultaten och ekonomin. Däremot är det osäkert om Watz kommer överhuvudtaget att tävla här hemma i år.

– Jag har inte anmält mig till SM i varje fall. Men vi får väl se hur det blir med det, säger Watz.

Fredrik Watz har tidigare tävlat i 250-klassen här hemma och blivit svensk mästare både 2001 och 2003.

Av: Christer Flythström

Hoppas han kör lite SM också :tummenupp

Najs :tummenupp

Men premiären var för en månad sedan på Daytona. Det ska bli intressant att se hur det går i en serie med en del kända namn som Bostrom, Davies och bröderna Hayden.

Men premiären var för en månad sedan på Daytona. Det ska bli intressant att se hur det går i en serie med en del kända namn som Bostrom, Davies och bröderna Hayden.

Dom du nämner ska inte dom köra Superbike?
Wats ska köra Supersport.
Undrar vilka kända som kör där?
Måste in och kolla så snart jag hinner!

Kul!!! Men hur mkt 600 har han kört sista åren egentligen? Och få två hela lopp på sig att prestera något? Låter onekligen tufft...men är det nån som kan greja det så är det säkert Watz. Han verkar inte vara den oroliga typen direkt :)

Kul!!! Men hur mkt 600 har han kört sista åren egentligen? Och få två hela lopp på sig att prestera något? Låter onekligen tufft...men är det nån som kan greja det så är det säkert Watz. Han verkar inte vara den oroliga typen direkt :)

han körde ju i tisdags på sin suzuki, räcker inte det? :D

Om Fredde är 29 år gammal så är jag 15...

Hoppas att det går bra och att det regnar mycket. :D

Jag har kabel-tv från ComHem och där finns MotorsTV som kanal. De sände faktiskt AMA SS-racet på Daytona (i efterhand). Riktigt tajt och bra racing! Typ en tiondel skiljde 1an o 2an. Kul att se AMA på tv här i Sverige :yoparty

finns lite mer info på
http://www.watz-racing.com/

klipp från hemsidan
" Teamet vi kommer köra för heter Shuker / Watz Racing Team, vilket betyder att det är vår engelska vän Rob samt vi själva som försöker hjälpas åt - så det finns lite att ta tag i för att bygga upp det, men det är ett roligt jobb så det ska nog gå bra. Startnummer 440 är det Ni ska hålla utkik efter, och har ni TV-kanalen Motors kan ni se racen där."

Om Fredde är 29 år gammal så är jag 15...

Hoppas att det går bra och att det regnar mycket. :D

om du är 15 är jag bara 5... fast det skulle ju tjejjen faktiskt hålla med.. vet inte om det är bra eller dåligt?

Blir det regn lär ju Fredde vinna :yoparty

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...