Water Wetter???

oFFkeFF skrev:
Du kan åka med glykol på gatan utan problem.. Men inte på banan.
Water Wetter är mer för smörjande funktion + fördelen att det sänker tempen lite. Däremot är det inget frysskydd som glykolen är.

Men det finns ingen nackdel med att jag mosar ner ännumer gegga i min kylare? gegga i form av w-w....

//@
 
Tanken är väl mindre skit i systemet + smörjning och antikorission.
Vill ju inte bara ha rent vatten, känns inte helt rätt när motorn ändå skall plågas så grymt.

/M


Nyteknik skrev:
Vilka fördelar uppnår man - egentligen - genom att blanda det här medlet i vattnet?
 
Mike the bike skrev:
Yes tack, men bara ett problem, man kan ju inte köpa av dem direkt.

Vet du nåt ställe som säljer deras grejer.

/M

Titta in på AD-center när du kör igenom Kinna/Skene på vägen till Anderstorp. Där köpte jag mitt Water-Wetter....

//H
 
d1ce skrev:
Men det finns ingen nackdel med att jag mosar ner ännumer gegga i min kylare? gegga i form av w-w....

//@

Jo, din plånbok blir tunnare.. Kan du åka med glykol, gör det..
 
oFFkeFF skrev:
Jo, din plånbok blir tunnare.. Kan du åka med glykol, gör det..

Jag tycker inte om pengar, jag tycker om prylar... :) men eftersom du säger det, så får jag väl bespara mig detta.

//@
 
Goodstuff skrev:
På järn = rost. Aluminium "ergar". Materialet reagerar med syre och bryts ner, enkelt förklarat.

Dessutom slipar vatten, med medel i blir det lite snällare mot kanalerna.
 
oFFkeFF skrev:
Dessutom slipar vatten, med medel i blir det lite snällare mot kanalerna.

Hur många varv runt jorden måste man köra innan vattnet har slipat kanalerna tillräckligt för att de ska bli sämre...!?
 
oscar skrev:
Hur många varv runt jorden måste man köra innan vattnet har slipat kanalerna tillräckligt för att de ska bli sämre...!?

Det beror helt på vad du har för block. Jag har kört massa maskiner utan "vattensmörjning" utan problem. Medan jag nu sett en hel del block som faktiskt bara är skit kvar av kanalerna. Särskilt sådana som är gjorda i lätta legeringar, typ mag-block vanligast, men även alublock..
 
oFFkeFF skrev:
Det beror helt på vad du har för block. Jag har kört massa maskiner utan "vattensmörjning" utan problem. Medan jag nu sett en hel del block som faktiskt bara är skit kvar av kanalerna. Särskilt sådana som är gjorda i lätta legeringar, typ mag-block vanligast, men även alublock..

det beror oftast på att man använt fel glykol, va rätt vanligt med sånna frätskador i motorerna förr.
av nån anledning så hör man inte nått om det här nuförtiden, antingen har motorerna bättre material eller så kör alla på rätt glykol..?

har du sett sånna skador även på RR-hojar där man kör utan glykol?
 
Autoexperten säljer redlines watterwetter, den ska funka bra, dyr däremot 170 spänn för en liten flaska på typ 20 cl
Mike the bike skrev:
Har spenderat dagen med att leta efter denna svårfunna produkt i nästan hela Göteborg.

Har varit på alla MC handlare samt biltema, mekonomen, micro mfl + fler bensinmackar än jag orkar räkna men utan att hitta en enda jävla flaska.

Är det någon vänligt sinnad själ som kan tänka sig att tala om för en trött gammal kawa åkare var man finner denna mirakelflaska före helgen då allt pyssel skall göras.

/M
 
Hansen Racing i Spånga har denna produkt. Tillverkare är "Red Line" (ligger i Täby tror jag) Hansen Racing når du på 08-4745000.

Artikel # RED10040
 
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Back
Top