Wasa bilsport&Mc går ju inte att få tag i!!

Albertsson

Ride, Eat, Sleep, Repeat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 660 DRZ 400
jag skulle försäkra min nyköpta SZR i onsdgas men då var det stängt och idag har det varit upptaget hela dagen :mad:

Albertsson skrev:
jag skulle försäkra min nyköpta SZR i onsdgas men då var det stängt och idag har det varit upptaget hela dagen :mad:

Du KAN tanka ner blanketten från deras sida, fylla i och skicka in. Då gäller försäkringen från datumet du postar blanketten.

Så slipper du sitta i tfnkö...

/Lucky9

Det lät vettigt synd att man inte har skrivare då =(
Och jag vill ju gärna veta priset innan jag säger ja

Jag ringde trygghansa dom tog 3 lapp halvförs helår det får duga dom får man i allafall tag i
Wasa å LF verkar ju inte vara vakna idag

%)(/#¤"

Nu skiter jag i det här. Har ringt runt till alla bolag under dagen. Det har tagit mig flera timmar. 15-20 min telefonkö hos alla (utom Bilsport & MC) där man får felsignal.

Ska man behöva acceptera att lägga upp >30000 pix för en helförsäkring till en Bandit 1200 ? När jag kollade för lite mer än en månad sedan fick jag ett pris på 11500 på Susab. Idag kostade samma försäkring 37180. Helballt !

Ska fan börja spela golf istället. Eller ägna mig åt porslinsmålning. Mycket billigare.

Albertsson skrev:

Wasa suger elefantdiscoballe!!! dom skulle ha 28k för att halvförsäkra min KTM och jag rinde dom i dag :D

Re: Re: Wasa bilsport&Mc går ju inte att få tag i!!

28K vafan min wr tog dom 3 K för halv helår! :tummenupp
Men de va ju på den tiden man fick tag i dom :fakta

Mcbudet skrev:
Wasa suger elefantdiscoballe!!! dom skulle ha 28k för att halvförsäkra min KTM och jag rinde dom i dag :D

Kartell ?

Överväger starkt att ringa KO så att dom får granska försäkringsbranschen.

ALLA jag talar med erbjuder försäkring som kostar >25000.
Det borde vara kriminellt.

Kan man tolka detta som någon typ av kartellbildning (=olagligt) ?

Det är för jävligt att bolagen inte har öppet så att man kan teckna försäkring så fort man kan! :mad:

Jag fick hem en bot på 1100:- av trafikförsäkringsföreningen häromdagen för att jag inte kunde/hann försäkra min hoj samma dag som jag köpte den! :finger

Detta eftersom ägaren före mig precis hade ställt på den, och inte ens mottagit skattemärkningen.

Jag ringde precis och frågade vad fan de håller på med, då jag inte ens hade möjlighet att försäkra hojen samma dag som jag köpte den, då försäkringbolagets kontor inte hade öppet!
Då svarade hon jag pratade med att "Alla de stora bolagen har alltid öppet för sådana ärenden"! Men om man inte vill försäkra sin hoj för 30 000:- om året hos de stora bolagen, hur fasiken skall man då gå till väga?
"Då får du planera ditt MC-köp bättre", svarade hon!

Deras jävla byrokrati är helt jävla bisarr! :mad:
Jag tänker inte betala 1100:- för sån jävla idioti!

sorry dude!!!

i detta fall är det du som klantat dig! och det är som hon säger att man måste planera köpet lite... har själv slantat ett antal kr för hojen stått påställd och oförsäkrad!

McFille skrev:
Det är för jävligt att bolagen inte har öppet så att man kan teckna försäkring så fort man kan! :mad:

Jag fick hem en bot på 1100:- av trafikförsäkringsföreningen häromdagen för att jag inte kunde/hann försäkra min hoj samma dag som jag köpte den! :finger

Detta eftersom ägaren före mig precis hade ställt på den, och inte ens mottagit skattemärkningen.

Jag ringde precis och frågade vad fan de håller på med, då jag inte ens hade möjlighet att försäkra hojen samma dag som jag köpte den, då försäkringbolagets kontor inte hade öppet!
Då svarade hon jag pratade med att "Alla de stora bolagen har alltid öppet för sådana ärenden"! Men om man inte vill försäkra sin hoj för 30 000:- om året hos de stora bolagen, hur fasiken skall man då gå till väga?
"Då får du planera ditt MC-köp bättre", svarade hon!

Deras jävla byrokrati är helt jävla bisarr! :mad:
Jag tänker inte betala 1100:- för sån jävla idioti!

Re: Re: Wasa bilsport&Mc går ju inte att få tag i!!

Mcbudet skrev:

Underligt, har min cykel helår/halvförsäkrad för 4800:- där (räknat på 112 kW) och då är jag ändå bara 22 (MC-kort från 16). Tycker iofs det också är rena rama rånet. Helföräkringen på 12 skulle ju innebära att jag betalade av hela hojens värde bara på 4 år!!

/Martin

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...