Wargen säger hejdå på obestämd tid.

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Som vissa kanske vet så är jag väldigt benägen till att krasha 2hjuligt. Med moppen blev det kanske 3-4 ggr (inget farligt alls då det gick i 35)

sen skaffade jag DT125R som jag krasha 2ggr ganska ordentligt innan jag 3e gången krasha den så illa så jag fick sälja den till mitt försäkringsbolag ( åkte över andra körfältet, som tur var kom ingen bil).

Sen skaffade jag NSR125 o sa till mig själv att aldrig krasha mer, det gick 1 år (idag) o kom för fort till en högerkurva, drar bakbromsen o bakhjulet låser sig, får fäste o börjar wobbla mitt i kurvan, hojen lägger sig på sidan o jag glider över vänster körfält på en VÄLTRAFIKERAD väg, som tur var kom ingen bil just då heller men några sek direkt efter. Farsan kom o hämtade hojen sen o säger till mig att man har bara tur 2 ggr och han ville inte gå på min begravning.

Så efter en lång jävla fittdag rent ut sagt så har jag bestämt mig. Jag kommer sälja hojen o lägga alla pengar på bil istället för mellanhoj. TYVÄRR för att köra hoj e ju så förbannat kul! men när det går så illa flera ggr så känns det bara onödigt.

Men vi får se, kanske att man faller tillbaka om några år, förhoppningsvis har jag mer tur när jag kör då, vem vet.

Så ha det så kul medans ni kan! o skit i att det gått illa för mig, för det finns många som kör lika hårt/hårdare än mig o krashar aldrig.

Tack iaf för tiden med er på sh/fjollhoj :) vet att jag varit väldigt lite aktiv det senaste men ville iaf säga hejdå till de jag chattat en del med.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Inte för att vara den som är den, men. Kraschar man så många gånger som du är det nog bäst att sluta. Alt så går du en kurs och lär dig köra hoj.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Inte för att vara den som är den, men. Kraschar man så många gånger som du är det nog bäst att sluta. Alt så går du en kurs och lär dig köra hoj.

jo därför jag kommit fram till detta, o jag kör INTE kasst, de gångerna jag krashat med hoj har jag kommit för fort eller offroad, fortfarande mitt fel så kan inte skylla på någon annan.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
3151354 jo därför jag kommit fram till detta, o jag kör INTE kasst, de gångerna jag krashat med hoj har jag kommit för fort eller offroad, fortfarande mitt fel så kan inte skylla på någon annan.
Men om du kommer för fort så beror ju det på att du indirekt kör kasst! ;)

Hastighetsanpassning är bra :mattias
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Men om du kommer för fort så beror ju det på att du indirekt kör kasst! ;)

Hastighetsanpassning är bra :mattias

2 av hmm några tusentals kurver, kass körstil vet jag inte om man kallar det, mer försöka maxa kurvan rejält, men självklart en miss och så ska man ju inte tänka när man ska ta kurver (egentligen), sen nu den sista gången så var det för jag råkade panikbromsa way to much när det var glashalt, så kör jag aldrig annars utan denna gång vart jag jagad o uppe i varv.

förstår dock vad du syftar på
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3151505 jo men tyvärr har vi ingen nära o jag har inte råd med det :gnissla
Va fan! :va Du har ju anderstorp bara en timme bort. :4skrika

Tråkit att du slutar helt med mc, jag kommer gå över till bankörning jag och säger som du, det är inte värt risken.

För övrigt behöver man ju inte vara kass på att köra för att man kraschar. Detta bevisar ju bara att han letar gränserna. ;) Nu vet han hur fort det går att köra i den kurvan och hur fort det inte går.
 

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Tråkigt att det blir som det blir :/, men du kommer nog tillbaka senare skulle jag tro :tummenupp
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Tråkit att höra Wargis, vill återigen tacka dig för att du visade mig denna underbara beroendeframmkallande hemsida.

kan ju passa på att tipsa dig om www.garaget.org
inte alls lite bra sida som SH men mycket bilder, och bra info.

Hej
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
OMG jag hade ju lite polars kvar här :D

nja någe cross blir det inte, lägger allt på bil o sen får vi se, suget kommer nog fortarte än jag tror :gnissla

jo garaget har jag sett förut, hyffsad site :rolleyes:
 

Hulster

Oh Reeeaally?
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Crescent
Näe:3freak
har du krachat med nsren också nu? det va inte bra.
Vem ska jag nu köra med i borås då?
Hoppas du hittar tillbaka snabbt igen:tummenupp
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3155560 Hejdå. :hej

Lite tråkigt att behöva sluta sådär, men förstår ditt beslut... :gnissla
det är väll det bästa sättet det kunde sluta på?

bli av med kökortet = träligt som fan
Avlida = ...
Krasha hojen så den inte går = jobbit som fan/dyrt
Skada sig så man inte kan köra = ont och drygt
Inse att man kanske inte är menad att köra hoj än = Det bästa..

min åsikt
 

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Åland
Hoj
Yz250
det är väll det bästa sättet det kunde sluta på?

bli av med kökortet = träligt som fan
Avlida = ...
Krasha hojen så den inte går = jobbit som fan/dyrt
Skada sig så man inte kan köra = ont och drygt
Inse att man kanske inte är menad att köra hoj än = Det bästa..

min åsikt

Stämmer men det här är väl en blandning av 3an och sista??? Tycker iaf att det är hårt att sluta med något som man tycker om...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top