warftp vs router?, blir galen.....

Pegasus

Prosit...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 250 EXC-F -13
Tänkte försöka att skrämma igång en ftp server, programmet jag tänkte använda heter Warftp. Skillnaden mot förra gången jag gjorde det, är att jag sitter bakom en en router (belkin F5D7230-4) den här gången.

Jag får det inte att lira ihop, öppnat portar i routern etc. men jag tror jag går vilse när det gäller nat.conf filen, jag fattar inte hur jag skall skriva.

Är den någon som har erfarenhet med warftp och routrar?
Eller finns det något annat lättkonfigurerat ftpprogram som någon kan rekommendera...

Mvh
Peter

Pegasus skrev:
Tänkte försöka att skrämma igång en ftp server, programmet jag tänkte använda heter Warftp. Skillnaden mot förra gången jag gjorde det, är att jag sitter bakom en en router (belkin F5D7230-4) den här gången.

Jag får det inte att lira ihop, öppnat portar i routern etc. men jag tror jag går vilse när det gäller nat.conf filen, jag fattar inte hur jag skall skriva.

Är den någon som har erfarenhet med warftp och routrar?
Eller finns det något annat lättkonfigurerat ftpprogram som någon kan rekommendera...

Mvh
Peter
Viken platform? låter som *nix iaf. i Windowsmiljö rekomenderar jag FileZilla Server .

Nej, det är Windows. Varför skulle någon behöva ladda hem något för att köra ftp server i Unix?

Har suttit hela dagen men får det inte att lira ihop, funkar bra att koppla upp sig mot mitt interna ip (vilken nytta gör det...), men externt får jag ingen kontakt. Någonting är felkonfigurerat i routern eller i programmet men nu har jag lessnat.

Ska återuppta min lilla projekt, när lusten faller på...

Mvh
Peter

Nyheter
Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år