Wap?

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
funkar sporthoj i mobilen med WAP :va

vore schysst surfa in på sporthoj med mobilen ifall hojen inte startar eller annat mitt i ingenstans och kanske få ett tips vad göra eller tips på bra väg eller pizzeria :tummenupp

Var kanske här på sporthoj jag hittade Robbans pizza, tack i så fall :)

Mickez77 skrev:
funkar sporthoj i mobilen med WAP :va

vore schysst surfa in på sporthoj med mobilen ifall hojen inte startar eller annat mitt i ingenstans och kanske få ett tips vad göra eller tips på bra väg eller pizzeria :tummenupp

Var kanske här på sporthoj jag hittade Robbans pizza, tack i så fall :)

Japp! Det funkar

Hapapap, nu ska vi reda ut begreppen här!
Sporthoj.com är skrivet i php, som genererar html-sidor, som kan läsas i vanliga browsers tex Opera, Mozilla, Firefox, Netscape å Explorer. Sidorna skickas med http-protokollet.

Wap är en döende standard för att skicka enkla sidor anpassade för små skärmar och låg bandbredd, tex mobiler, pda och smartphones. Sidorna skapas i wml-formatet. Dock kan sidorna vara skrivna i asp, php eller cgi, bara dom genererar output i wml-format!

SE's P-serie har en browser som klarar både wml och html! Dvs, har man en browser som klarar lite häftigare html så kan man läsa SH med den, oavsett om det är en ombyggd T68i eller en iPaq 6350! :fakta

Hoztic skrev:
Sporthoj.com är skrivet i php, som genererar html-sidor, som kan läsas i vanliga browsers tex Opera, Mozilla, Firefox, Netscape å Explorer. Sidorna skickas med http-protokollet.

Wap är en döende standard för att skicka enkla sidor anpassade för små skärmar och låg bandbredd, tex mobiler, pda och smartphones. Sidorna skapas i wml-formatet. Dock kan sidorna vara skrivna i asp, php eller cgi, bara dom genererar output i wml-format!

SE's P-serie har en browser som klarar både wml och html! Dvs, har man en browser som klarar lite häftigare html så kan man läsa SH med den, oavsett om det är en ombyggd T68i eller en iPaq 6350! :fakta

Kunde inte sakt det bättre själv :tummenupp

Hur kan man sånt där :3freak antar du jobbar med det

får väll testa wapa lite då:)

Det funkar inte för mig :va

Den säger att mappen är för stor.. Vad kan det va för fel då???

Jag har en samsung sgh e710

Mögel skrev:
Det funkar inte för mig :va

Den säger att mappen är för stor.. Vad kan det va för fel då???

Jag har en samsung sgh e710

Det är nog inget fel alls, bara lite för lite minne i din mobil! Förstasidan är 76kb, + alla bilder, totalt blir det 495kb! Inte så farligt mycket, men ganska mycket för en liten mobil! :( Testa att stänga av alla bilder så kanske det går! :)

Hoztic skrev:
Det är nog inget fel alls, bara lite för lite minne i din mobil! Förstasidan är 76kb, + alla bilder, totalt blir det 495kb! Inte så farligt mycket, men ganska mycket för en liten mobil! :( Testa att stänga av alla bilder så kanske det går! :)

Hur stänger man av bilderna då???

Tror du det hjälper om man slänger några spel från telefonen???

Hoztic skrev:

P900 ballade ur på något javascript, vore det inte coolt med en WAP version? typ sitta på t-bana på vintern och köra sporthoj.com :tummenupp

google.com
wap.hitta.se
wap.sj.se
billigarebensin.com/wap
mobil.svt.se (lanserad för någon dag sedan)

mfl. funkar med WAP så helt döende kan det inte vara :va

Last edited:
Mögel skrev:
Hur stänger man av bilderna då???

Tror du det hjälper om man slänger några spel från telefonen???

Inte en aning, jag kan tyvärr inte alla mobiler på marknaden :huvet :)

Spelen kan ta upp arbetsminne, beror på hur mobilen är konstruerad. Har du dom backupade kan du ju alltid testa! :)

Mickez77 skrev:
P900 ballade ur på något javascript, vore det inte coolt med en WAP version? typ sitta på t-bana på vintern och köra sporthoj.com :tummenupp

google.com
wap.hitta.se
wap.sj.se
billigarebensin.com/wap
mobil.svt.se (lanserad för någon dag sedan)

mfl. funkar med WAP så helt döende kan det inte vara :va

Det är ingen som wappar längre, det är mestadels gprs och i många fall html-sidor, fast väldigt enkla då! Och visst finns det massor med sidor, men inte slog det så stort som man trodde från början.
Sms trodde man förresten skulle användas av affärsmän för att skicka börskurser osv. Ungdomar fanns inte med i målgruppen alls... :rolleyes: :D

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back