Waking up has never been easier.wake up alert and energetic everyday with SLEEPTRACKE

Thundercat skrev:
Skriv här om du testat den.

Verkar bra enligt GP:s test iaf.
Kan ge en liten kort recension av lampan.

Jag köpte bodyclock advanced i November. Har den inställd på 30m fade up. Insomningsfunktionen fungerar inte riktigt på mig så den använder jag inte. Normalt så vaknar man faktiskt av enbart lampan utan alarm. Om man provocerar sömnschemat genom att lägga sig väldigt sent så är det dock möjligt att man behöver ett alarm. Lampan hjälper dock ändå om man sovit för lite, eftersom ljuset gör att det blir svårare att somna om direkt efter att man stängt av larmet. Det följer med en lampa som ska vara extra stark men den var av usel kvalitet, verkade ha oxiderat i sockeln. Jag bytte ut den mot en vanlig lampa och den fungerar alldeles utmärkt. Varianten som man kopplar till valfri lampa tror jag är den idealiska väckaren kopplad till en stark uplight som lyser upp hela rummet.

Jag fick en sådan i födelsedagspresent av Clara i somras.
Jättebra idé.
Tyvärr fungerade den inte särskilt bra i praktiken.
Den ringde alltid inom en minut efter det tidsintervall man specifierat hade börjat.

Dvs, satte man den till att väcka en när det var som bäst "läge" mellan 07.00 och 07.30 så ringde den varje gång innan den blivit 07.01.

Sättet den funkar på är att den ska känna av rörelser; jag tror inte det är tillförlitligt nog om man är två som sover i en säng eller om man rör sig mycket när man sover. Det räcker med att klockan rubbas några milimeter för att den ska larma.

Om den istället mätt puls eller ngt liknande och larmat efter det så hade det nog funkat mycket bättre, men då hade den antagligen också varit mycket dyrare.

Vi skickade tillbaks klockan efter det att jag provat den i en månad.

heimdal skrev:
allt innan kl 14 e tidigt!!!
Det är grymt skönt att sova länge ibland men jag föredrar som det är nu, att jag vaknar före 12 när jag än går och lägger mig. Har fått sån där dygnsrytm som jag hört så mycket om, tror jag hade sån när jag var liten också men på gymnasiet så var man vaken till tre varenda natt typ och sen började man med skiftarbete så..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman