Waking up has never been easier.wake up alert and energetic everyday with SLEEPTRACKE

storcken89

Allting ä relativt!!
Gick med
31 May 2005
Hoj
Tzr -91 med kromat effektblås, stålomspunnet, inflyttad skylt å baklyse, miniblink, tonat kåpglas, öppet filter osv
Det här verkar ju vara en dröm för alla oss som älskar att sova :hej
Den övervakar din sömn och väcker dig bär du sover som lättast, det gör att du vaknar piggare än om du skulle ligga i djupsömn. :tummenupp
Det bästa är att den verkar fungera också, till skillnad från många andra skräpsaker. Det finns många länkar till recensioner på sidan som verkar ganska seriösa.

Nån som ar provat detta och har nåt att tillägga?

Sleeptracker

Jag tippar på att om jag skaffar en sån där kommer den aldrig o ringa...

McB skrev:
Fan, en sån där har ju jag tänkt att uppfinna. :mad:
Uppfinn en pistol man kan skjuta mot tjejer för o kolla om dom är kåta istället. Fatta va de lär sälja bra, sen är det ju bara köra en rand som ger träff en gång på 100.

HanneZ skrev:
Jag tippar på att om jag skaffar en sån där kommer den aldrig o ringa...

Uppfinn en pistol man kan skjuta mot tjejer för o kolla om dom är kåta istället. Fatta va de lär sälja bra, sen är det ju bara köra en rand som ger träff en gång på 100.

Bättre med sånt här som gr brudar kåta :yoparty
Kåthetsparfym

Sleeptracker testades någonstans, jag läste artikeln. Tydligen så var den jävligt irriterande och hjälpte inte ett skit. Väckte dig ibland 30 min innan det var dags att gå upp. Tror det var i M3.

Josafan skrev:
Väckte dig ibland 30 min innan det var dags att gå upp. Tror det var i M3.

Det är ju liksom det som är poängen. Du blir väckt när kroppen är som mest redo att vakna inom ett förutbestämt tidsspann, inte på någon exakt tidpunkt.

McB skrev:
Det är ju liksom det som är poängen. Du blir väckt när kroppen är som mest redo att vakna inom ett förutbestämt tidsspann, inte på någon exakt tidpunkt.

Men enligt testet så var detta bara jobbigt och inte bra, dvs bullshit.

Josafan skrev:
Men enligt testet så var detta bara jobbigt och inte bra, dvs bullshit.

Vad hade de förväntat sig? En klocka som alltid väcker dig på den tid du har bestämt har funnits ganska länge - det kallas väckarklocka.

McB skrev:
Vad hade de förväntat sig? En klocka som alltid väcker dig på den tid du har bestämt har funnits ganska länge - det kallas väckarklocka.

läs testet så får du säker större motivation varför dom inte gillade den, eller köp en själv vettja, du verkar ju övertygad om att den är skitbra.

Josafan skrev:
läs testet så får du säker större motivation varför dom inte gillade den, eller köp en själv vettja, du verkar ju övertygad om att den är skitbra.

Nej, jag är inte övertygad om att produkten är skitbra. Jag tycker bara det är intressant att de (recensenterna på M3) tycker att produkten är dålig när den gör det den ska, och att du anser att det är en vettig recension. Uppenbarligen vill inte personen i fråga vakna tidigare än utsatt tidpunkt. Då finns det heller ingen anledning för honom eller henne att använda en sådan här produkt, vilket också gör honom eller henne väldigt olämplig som recensent. Du skulle knappast ge en miljöpartist i uppgift att betygsätta en sportbil, eller?

Jasså det är så det funkar, därför man kan vara mer pigg om man kliver upp 0600 än 0630 ibland :va

Twosaint skrev:
Jasså det är så det funkar, därför man kan vara mer pigg om man kliver upp 0600 än 0630 ibland :va

Ja, din sömn ser ut ungefär som en sinuskurva. Ibland sover man djupt, ibland lätt. Det är också därför man vissa nätter vaknar väldigt lätt av störande ljud från grannen medans man nästa natt sover som en stock hela tiden. Allt beror på vilken sömnperiod du är i när störningen kommer.

Jo det verkar ju guld, då speciellt för att jag kommer försent och är så otroligt seg hela j*vla tiden. Ibland vaknar man ju och inte orkar tänka och somnar på 6sek, och ibland vaknar man och tänker, morgon :) går upp lätt som en balettdansös till kaffebryggaren.. eller vänta. Nej, det existerar inte :huvet

Men jag tror den kan funka, men hur vet den när jag sover som lättast? :confused:

:tummenupp

Deztallica skrev:
Men jag tror den kan funka, men hur vet den när jag sover som lättast?
Den reagerar på när man rör sig och på något sätt drar den slutsatser om man sover djupt eller ej.

Jag köpte en sådan här ljusklocka istället, fungerar helt ok:
>Länk<

Spinky Spendrup skrev:
Den reagerar på när man rör sig och på något sätt drar den slutsatser om man sover djupt eller ej.

>Länk<

Den värkar nog om fan inte bättre :)
Får väl köpa en sådan och prova :tummenupp

De recensioner jag har läst om den där och liknande produkter har varit väldigt negativa.
Med andra ord inget jag köper.

Min kompis Lasse hade den här idén redan för 15 år sedan men det är inte alltid idéer blir verklighet. Kanske skulle köpa en till honom i namnsdagspresent eller nå't... :tungan

Spinky Spendrup skrev:

>Länk<
Haha, sjukt men en annan kompis (vid namn Mikael om någon undrar) byggde en sån till sig själv för 10 år sedan. Inget är nytt under solen (som alltid!) (och jag har j-t listiga polare :yoparty)

Last edited:
HanneZ skrev:

Eller ett par snygga solglasögon som ser igenom kläderna :tuttar

Vem vill inte ha samma leksaker som James Bond liksom? :)

Angående den där grejen som väcker en när man sover som lättast, lite jobbigt och bli väkt 1 timme innan man ska upp..

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman