Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Shit va grymmt.
Stör mej dock lite på att dom inte har något att flyta på. Vid vattenlekar tycker jag att man har det, hur töntigt det än känns.
Men att behöva ha jelm å säkerhetsselar när man dras fram i 12 knop på en frigolitbräda på vattnet är ju löjeväckande. Har ni jelm när ni går i trappor, duschar, skalar lök?
Att ligga i 50+ knop på en vattenskoter är en annan sak men fan att man inte ska kunna få leka lite utan att behöva high visibility vest å jelm.
Anledning till att propagera för säkerhet är ju för att alla inte kan se skillnaden mellan 12 eller 50 knop, och det är alltid lika tråkigt att läsa om att någon har dött pga. bristande omdöme.
Det här diskussionen kan fortsätta i evighet om var man ska dra linjen för vad som är rimligt.
Teo: Tycker du "säkerhetstänkandet" har gått för långt i samhället, när det gäller reflexväst, moralpredikningar osv. ?
Som vanligt är det übersäkerhetsförespråkarna som inte har kött på benen. Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske man ska ta det lugnt med att kliva in och slå näven i bordet.
Helt klart. Dessutom handlar det sällan om att man bryr sig om en människas säkerhet utan snarare att man endast vill göra omgivningen
medveten på att man noterat något och därigenom lyfta sig själv till en uppmärksam och omtyckt medborgare.
Snyggt, nu blev jag både placerad i en kategori och min sjövana bedömd, allt finns på sporthoj.
Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske inte ska vara på sjön?
Så alla som har flytväst vill bara påtala sin egen förträfflighet och hur bra man är som person. Gäller det skinnställ, säkerhetsbälte osv. också?
Hoppas du kan förklara det här bättre än vad du har gjort hittills.
Negative. Jag siktade inte på dig utan på pekfingerpöbeln i allmänhet.
Men gärna förklara riskerna för de som ser skillnad på 12 och 50 knop baserat på det man själv lärt sig på anslagstavlan?
Nej alla som har flytväst vill ha en flytväst på sig. Det får de gärna ha.
Inget konstigt med det. Jag har, tro det eller ej en egen flytväst.
Det är de som inte ens har någon båt, än mindre varit på sjön som pekar på någon de aldrig träffat utan att förstå sig på situationen och säger "han måste ha en flytväst" som jag har svårt att förstå mig på..
Att ifrågasätta icke insatta förståsigpåare (inte menat mot dig) som sossepräktigt ska förklara för en utövare av något slag hur dennes risksituation ser ut har inget men att ta ställning mot säkerhet att göra.
Löper jag en överhängande risk att slå i huvudet, och i så fall hårt så har jag (på eget initiativ) en hjälm på mig. En människa som glider på en frigolitplanka löper samma risk att drunkna som en unge som springer och hoppar i sjön från en brygga. Skulle man kräva flytoverall på en sådan unge skulle man bli klassad som gravt överbeskyddande förälder med många personliga problem.
har aldrig det, gör så satans ont att krascha med flyttvästShit va grymmt.
Stör mej dock lite på att dom inte har något att flyta på. Vid vattenlekar tycker jag att man har det, hur töntigt det än känns.
Skitfränt klipp!!
Men faaaaaaan va GAY sporthoj har blivit, varenda tråd förstörs av alla viktigpettrar som går helvadderade från topp till tå när de ska handla mjölk på ICA.![]()
Motparten brukar ju decimera sig själva, vad skönt det är när det börjar bli lite vettiga diskussioner.
FÖRHELVETE!
Kan ju inte posta sånthär när det lider mot höst![]()
Det tycker inte jag.
.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |