Wakeskating ser tråkigt ut.

Shit va grymmt.
Stör mej dock lite på att dom inte har något att flyta på. Vid vattenlekar tycker jag att man har det, hur töntigt det än känns.

Shit va grymmt.
Stör mej dock lite på att dom inte har något att flyta på. Vid vattenlekar tycker jag att man har det, hur töntigt det än känns.

Det tycker inte jag.

Fräsigt filmat men jag skulle hellre sitta på skotern. Utan någon bakom i ett snöre.

Flytvästar är bara för folk som inte kan simma, när man dessutom filmar borde det förbjudas. Ken Block är ju töntig som kör med hjälm och säkerhetsbälte, säkerhet ser bara fjantigt ut på film.
Alla stuntare borde köra i kortärmat och vanliga jeans, helst utan hjälm det ser ju så mycket bättre ut.

Eller så kanske man skulle använda flytväst, missförstå mig inte alla får ju självklart göra hur dom vill men det kanske handlar mer om hur man vill bli betraktad.
Enligt betraktaren så kanske det är fränt att köra/åka utan skydd/säkerhetsutrustning, men när det väl har hänt något är ju risken stor att bli idiotförklarad.
http://na.se/nyheter/askersund/1.1334375-41-aring-hittad-dod-i-vattenskoterolycka

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13535456.ab

Edit: Klippet såg riktigt snyggt ut, men det måste vara förbannat svårt.

Men att behöva ha jelm å säkerhetsselar när man dras fram i 12 knop på en frigolitbräda på vattnet är ju löjeväckande. Har ni jelm när ni går i trappor, duschar, skalar lök?

Att ligga i 50+ knop på en vattenskoter är en annan sak men fan att man inte ska kunna få leka lite utan att behöva high visibility vest å jelm.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=246813

Men att behöva ha jelm å säkerhetsselar när man dras fram i 12 knop på en frigolitbräda på vattnet är ju löjeväckande. Har ni jelm när ni går i trappor, duschar, skalar lök?

Att ligga i 50+ knop på en vattenskoter är en annan sak men fan att man inte ska kunna få leka lite utan att behöva high visibility vest å jelm.

Anledning till att propagera för säkerhet är ju för att alla inte kan se skillnaden mellan 12 eller 50 knop, och det är alltid lika tråkigt att läsa om att någon har dött pga. bristande omdöme.
Det här diskussionen kan fortsätta i evighet om var man ska dra linjen för vad som är rimligt.

Teo: Tycker du "säkerhetstänkandet" har gått för långt i samhället, när det gäller reflexväst, moralpredikningar osv. ?

Anledning till att propagera för säkerhet är ju för att alla inte kan se skillnaden mellan 12 eller 50 knop, och det är alltid lika tråkigt att läsa om att någon har dött pga. bristande omdöme.
Det här diskussionen kan fortsätta i evighet om var man ska dra linjen för vad som är rimligt.

Som vanligt är det übersäkerhetsförespråkarna som inte har kött på benen. Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske man ska ta det lugnt med att kliva in och slå näven i bordet.

Teo: Tycker du "säkerhetstänkandet" har gått för långt i samhället, när det gäller reflexväst, moralpredikningar osv. ?

Helt klart. Dessutom handlar det sällan om att man bryr sig om en människas säkerhet utan snarare att man endast vill göra omgivningen
medveten på att man noterat något och därigenom lyfta sig själv till en uppmärksam och omtyckt medborgare.

Dessutom: Varför bör inte alla skateboardare ha full hockeyutrustning? För att det skulle bli svårt att skaetboarda då. Någonstans får man dra en gräns (själv) vilka risker man är redo att ta för att genomföra något som förhöjer livskvalitéten.
Det är en frihet jag bestämt tycker att man måste få ha utan att folk ska komma och gnälla på att det i slutändan kostar dem skattepengar.
Jag tar mig i alla fall den friheten utan att ha en enda skrupler.

Last edited:
Snyggt, nu blev jag både placerad i en kategori och min sjövana bedömd, allt finns på sporthoj.
Kan man inte hantera div. vattenfarkoster så kanske man inte ska köra dom, och så funkar det ju i verkligheten, eller?

Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske man inte ska vara på sjön?
Du verkar ju vara naiv som få och älska samhället utan civilkurage. Uppenbarligen har inte alla fattat vad sunt förnuft är, än mindre av en curlinguppfostran.

Så alla som har flytväst vill bara påtala sin egen förträfflighet och hur bra man är som person. Gäller det skinnställ, säkerhetsbälte osv. också?
Hoppas du kan förklara det här bättre än vad du har gjort hittills.

Edit: Såg nu din ändring
Att sin egen frihet och nöje före andra verkar ju rimligt, när man är 12 kanske men det finns väl igen åldersgräns här på SH:krama

Som vanligt är det übersäkerhetsförespråkarna som inte har kött på benen. Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske man ska ta det lugnt med att kliva in och slå näven i bordet.

Helt klart. Dessutom handlar det sällan om att man bryr sig om en människas säkerhet utan snarare att man endast vill göra omgivningen
medveten på att man noterat något och därigenom lyfta sig själv till en uppmärksam och omtyckt medborgare.

Last edited:
Snyggt, nu blev jag både placerad i en kategori och min sjövana bedömd, allt finns på sporthoj.

Negative. Jag siktade inte på dig utan på pekfingerpöbeln i allmänhet.

Kan man inte se skillnaden på 12 eller 50 knop och på hur vattnets egenskaper påverkar div objekt kanske inte ska vara på sjön?

Men gärna förklara riskerna för de som ser skillnad på 12 och 50 knop baserat på det man själv lärt sig på anslagstavlan?

Så alla som har flytväst vill bara påtala sin egen förträfflighet och hur bra man är som person. Gäller det skinnställ, säkerhetsbälte osv. också?
Hoppas du kan förklara det här bättre än vad du har gjort hittills.

Nej alla som har flytväst vill ha en flytväst på sig. Det får de gärna ha.
Inget konstigt med det. Jag har, tro det eller ej en egen flytväst.

Det är de som inte ens har någon båt, än mindre varit på sjön som pekar på någon de aldrig träffat utan att förstå sig på situationen och säger "han måste ha en flytväst" som jag har svårt att förstå mig på..

Att ifrågasätta icke insatta förståsigpåare (inte menat mot dig) som sossepräktigt ska förklara för en utövare av något slag hur dennes risksituation ser ut har inget med att ta ställning mot säkerhet att göra.

Löper jag en överhängande risk att slå i huvudet, och i så fall hårt så har jag (på eget initiativ) en hjälm på mig. En människa som glider på en frigolitplanka löper samma risk att drunkna som en unge som springer och hoppar i sjön från en brygga. Skulle man kräva flytoverall på en sådan unge skulle man bli klassad som gravt överbeskyddande förälder med många personliga problem.

Last edited:
Negative. Jag siktade inte på dig utan på pekfingerpöbeln i allmänhet.

Men gärna förklara riskerna för de som ser skillnad på 12 och 50 knop baserat på det man själv lärt sig på anslagstavlan?

Nej alla som har flytväst vill ha en flytväst på sig. Det får de gärna ha.
Inget konstigt med det. Jag har, tro det eller ej en egen flytväst.

Det är de som inte ens har någon båt, än mindre varit på sjön som pekar på någon de aldrig träffat utan att förstå sig på situationen och säger "han måste ha en flytväst" som jag har svårt att förstå mig på..

Att ifrågasätta icke insatta förståsigpåare (inte menat mot dig) som sossepräktigt ska förklara för en utövare av något slag hur dennes risksituation ser ut har inget men att ta ställning mot säkerhet att göra.

Löper jag en överhängande risk att slå i huvudet, och i så fall hårt så har jag (på eget initiativ) en hjälm på mig. En människa som glider på en frigolitplanka löper samma risk att drunkna som en unge som springer och hoppar i sjön från en brygga. Skulle man kräva flytoverall på en sådan unge skulle man bli klassad som gravt överbeskyddande förälder med många personliga problem.

Jag håller med dig om att man ska få göra som man själv vill, men mina gränser ser säkert annorlunda ut mot dina.
Hur man påtalar saker handlar mer om socialkompetens än vilket synsätt man har, personligen skulle jag aldrig påpeka någon annan okänd människas skyddsutr. motsv.

Om jag däremot riskerar att få min egendom förstörd pga. bristande omdöme så hade jag påtalat det. Tex få dragglinan avkörd avkörd av någon snorunge i gummibåt.
Om det är någon jag känner så kommenterar jag gärna, men då är det av oro för de ev. konsekvenser.

"Att ifrågasätta icke insatta förståsigpåare (inte menat mot dig) som sossepräktigt ska förklara för en utövare av något slag hur dennes risksituation ser ut har inget men att ta ställning mot säkerhet att göra."

Vilket är en suverän sammanfattning av diskussionen.

Skitfränt klipp!! :yoparty

Men faaaaaaan va GAY sporthoj har blivit, varenda tråd förstörs av alla viktigpettrar som går helvadderade från topp till tå när de ska handla mjölk på ICA. :arsele

Skitfränt klipp!! :yoparty

Men faaaaaaan va GAY sporthoj har blivit, varenda tråd förstörs av alla viktigpettrar som går helvadderade från topp till tå när de ska handla mjölk på ICA. :arsele

Motparten brukar ju decimera sig själva, vad skönt det är när det börjar bli lite vettiga diskussioner.
Testa handla på Ica helvadderad, det är inte så illa som du tror.:tungan

Motparten brukar ju decimera sig själva, vad skönt det är när det börjar bli lite vettiga diskussioner.

Tyvärr är det ju inte så. Folk som halkat omkull och testat grejer och på så sätt skapat sig fysiskt gehör om gravitation, friktion, mm brukar ha koll på läget medan de som levt i en bubbla av skräck inte förstår när det är på väg att gå åt helvete. Men har det knäskydd på sig ska de ju klara sig för det står det på förpackningen.

Sen de dör de som flugor på bulten för att den största säkerhetsartickeln sitter innanför skallbenet och har blivit lidande av avhållsamhet från verkligheten.

Det hjälper inga läderoveraller mot.

Förnuft och know how är vad som håller människor vid liv. Plastpuckar sporadiskt utspridda under en kängruoverall är ett ytterst marginellt skydd.

FÖRHELVETE!

Kan ju inte posta sånthär när det lider mot höst :mad:

En av mina arbetskollegor ska vara ledig ett helt år och bara följa kusten i Europa och surfa och annat sånt, tex skutta på en såndär liten brädlapp. Jag är lite avundsjuk på honom. När det blir för dåligt väder här skulle han vidare till asien eller nåt sånt. >.<

Det tycker inte jag.
.

Fast jag som kärt endel vatten "lekar" vet hur hårt en bräda slår i huvudet. När man är halvt groggy så är det skönt att kunna lita på flytet man bär.
Lika som när man kör lekar i typ 30knop så börjar vattnet kännas hårt och flytet är en befrielse när man är halvgroggy.

Men det är klart att hårdingarna tål!! ni är väl 80 eller 90 tal. Den tuffa generationen.

Tycker det ser lite små-b ut faktiskt. Det blir ju löjligt mycket meck för ett enda litet skutt.
Ser ball ut på film när man inte ser mecket, men på riktigt. Nej.

• Gilla
Reaktioner: Teo
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey