Wake-up call i WSBK!!!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
"Unknown french rider on R1 gives entire WSBK-grid a wake-up call!"

(passande rubrik från amerikansk site)

Sebastian Gimbert har pole, före Toseland och Laconi, på Magny Cours!!!

:jisses

Okänd? Njae, inte direkt då men grabben har ju inte kört AMA så då finns han inte. Amerikaner. tssssss. :brinnerup

Mookie skrev:
Okänd? Njae, inte direkt då men grabben har ju inte kört AMA så då finns han inte. Amerikaner. tssssss. :brinnerup

Det är en 600-kille som har kört ett par MotoGP-race för WCM. Det är förstås en skräll utan dess like att han har pole i WSBK på en R1:a.

Edit: Blandade ihop honom med Fabrizio. Vad 17 har Gimbert kört tidigare?

Nyteknik skrev:
Vad 17 har Gimbert kört tidigare?

Endel 250GP. Tydligen enligt hemsidan ett eller annat inhopp i 500 och sedan ett gäng år i Endurance WM, inte helt utan framgång. :D

Nyteknik skrev:
Det är en 600-kille som har kört ett par MotoGP-race för WCM. Det är förstås en skräll utan dess like att han har pole i WSBK på en R1:a.

Edit: Blandade ihop honom med Fabrizio. Vad 17 har Gimbert kört tidigare?

Han verkar lika okänd för dig som för amerikanerna. :7peta

Åh!! extas! Hade jag fått chansen o köra i WSBK så skulle det där varit jag :D Nä men usch va härligt!!! MÅSTE SES!!! När går rejset!!?!?!?

Visas inte förrän på måndag

Visas inte förrän på måndag dock!! Jävla skit att de inte kan visa det på söndag kväll!!

19:00 SUPERBIKE
World Championship France

På Sandy Berlins hemsida står det: (menar han Eurosport eller?) Står ej med i tv-tablån dock, hm....

Sön 3/10 - 18:45
Superbike VM - Highligts - Final
Magny Cours - Frankrike

Last edited:
maxximus, det är söndag som det visas kl19 sen åter igen kl00:30. Enda tråkiga är att det inte är live utan massa cykelcrap.

Nyteknik skrev:
Även solen har fläckar. Kan du fylla i mina kunskapsluckor, tack.

Mookie har väl skrivit det mesta. För mig är han en mycket dugligt Endurancepilot, kör ju för Yamaha France. Tyckte bara att hans namn inte borde vara helt obekant för en RR-konnässör som du. :7peta

Edit: Såg att han kom nia i andra racet på Brands Hatch tidigare i år. Magny Cours är väl en bana som han kört fler varv på bara i år än de flesta hinner med på en hel karrirär med tanek på att han kört 24 timmars Endurance där. Tror inte han har pole efter Superpole imorgon men det skulle ju vara roligt.

Last edited:
Goodstuff skrev:
Mookie har väl skrivit det mesta. För mig är han en mycket dugligt Endurancepilot, kör ju för Yamaha France. Tyckte bara att hans namn inte borde vara helt obekant för en RR-konnässör som du. :7peta

Edit: Såg att han kom nia i andra racet på Brands Hatch tidigare i år. Magny Cours är väl en bana som han kört fler varv på bara i år än de flesta hinner med på en hel karrirär med tanek på att han kört 24 timmars Endurance där. Tror inte han har pole efter Superpole imorgon men det skulle ju vara roligt.

Jag är i normala fall uppriktigt ointresserad av Superbike. Riktiga racers ska det vara. Men hans namn klingade bekant. Jag kan för mitt inre höra Sandy Berlin uttala det. Nåja, kul med underdogs som rör om i grytan.

En liten meritlista över Sebastien Gimbert.

1996.
Fransk mästare 250cc.

1997.

Fransk mästare 250cc.

1998.
500gp (Team Tecmas)

1999.
500gp (Team Tecmas)

2000.
250gp.
1:a Le Mans 24h.

2001.
2:a Le Mans 24h.
2:a Bol d'Or
Testförare för Paton 500.

2002.
1:a Le Mans 24h.
1:a Bol d'Or.

2003.
2:a Le Mans 24h.
1:a Spa 24h.
1:a Bol d'Or.

Jag visste väl att det var han som körde den där miserabla hojen i 500 som jag inte kom på vad den hette, men jag ser det nu. Paton 500, det var en rik racingentusiast som fick för sig att bygga en helt egen 500 och hans livsmål var att den nån gång skulle vinna ett GP. Han dog för ett par år sen men det var en riktigt tuff idé. Shaun Geronimi körde den också.

Efter Superpole är det ännu mer sensationsvarning!
Fyra tillverkare på de första fyra platserna!

1 4 T. CORSER AUS Foggy PETRONAS Racing Petronas FP1
2 17 C. VERMEULEN AUS Ten Kate Honda Honda CBR 1000RR
3 52 J. TOSELAND GBR Ducati Fila Ducati 999 F04
4 32 S. GIMBERT FRA Yamaha France Yamaha YZF R1
5 55 R. LACONI FRA Ducati Fila Ducati 999 F04
6 7 P. CHILI ITA PSG - 1 Corse Ducati 998 RS
7 99 S. MARTIN AUS D.F.Xtreme Sterilgarda Ducati 999 RS
8 41 N. HAGA JPN Renegade Ducati Koji Ducati 999 RS
9 91 L. HASLAM GBR Renegade Ducati Koji Ducati 999 RS
10 9 C. WALKER GBR Foggy PETRONAS Racing Petronas FP1

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back