"W-Motoracing"-mini, choken?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Ni som köpt minimoto av w-motoracing.
Kan ni köra utan choke?
Dvs. med choken uppe (inte open)?

Min dör när jag stänger choken och det går inte att köra.
 
man kan reglera lyuften kanske enkelt med hjälp av spaken som sitter vid luftfiltret.. Märkt open...

Prova att ändra denna lite...

/A
 
Läste ditt inlägg en gång till och om du har choken i läge "uppe" så har du full choke på. Ha den i detta läge när du skall starta och för sedan ner den till läge "open". Fungerar kanon för mig.
 
Andreas70 skrev:
Läste ditt inlägg en gång till och om du har choken i läge "uppe" så har du full choke på. Ha den i detta läge när du skall starta och för sedan ner den till läge "open". Fungerar kanon för mig.
Aha, då är det jag som har vänt på det hela. Tackar!
 
Hur länge ska man köra på choken? jag har den i läge upp när ja startar sen när jag tar ner choken så bluddrar den.. nåt tips?
 
Min är lite tjurig i staten också, vill inte riktigt starta ibland. kollar man på
tändstiftet så värkar den inte få bensin. fins det några skruvar
att ställa på förgasan? har inte hittat några mer än tomgångsskruven?
 
To_Xtrem skrev:
Min är lite tjurig i staten också, vill inte riktigt starta ibland. kollar man på
tändstiftet så värkar den inte få bensin. fins det några skruvar
att ställa på förgasan? har inte hittat några mer än tomgångsskruven?
Kolla så inte bensinkranen är viken..
 
To_Xtrem skrev:
Min är lite tjurig i staten också, vill inte riktigt starta ibland. kollar man på
tändstiftet så värkar den inte få bensin. fins det några skruvar
att ställa på förgasan? har inte hittat några mer än tomgångsskruven?

Höj trottel nålen har höjt min fullt börjar gå riktigt bra nu.
:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top