Vxlindikator - Säljer nån denna i Sverige?

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Hej, tänkte lyxa till det med en indikator bara för att! Den på bilden har blå display och det skulle matcha det övriga väldigt bra plus att designen verkar slimmad och snygg. Ska passa till zx9r -98... Jag vet att det finns fler trådar i ämnet men jag söker alltså ett svenskt företag att handla av, och gärna modellen på bilden (finns det inte är tips på hur jag får hem en välkommet eller en annan liknande modell, den ska vara liten!). :D

Bifogat

• shift.jpg
    shift.jpg
    24.1 KB · Visningar: 59
Nja, det var ytterligare en ny tråd! Hade skrivit isär ordet växel-indikator och sökmotorn skiljer tydligen helt på orden då... Men i alla fall det gav en del!

Den heter alltså Acumen DG8 och ska enligt en nisse i andra tråden säljas av Mitonga i Malmö som har återförsäljare i Sthlm, http://web.mitonga.se/. Ska ringa o kolla! :banana

Last edited:
infectious skrev:
2320648 Nja, det var ytterligare en ny tråd! Hade skrivit isär ordet växel-indikator och sökmotorn skiljer tydligen helt på orden då... Men i alla fall det gav en del!

Den heter alltså Acumen DG8 och ska enligt en nisse i andra tråden säljas av Mitonga i Malmö som har återförsäljare i Sthlm, http://web.mitonga.se/. Ska ringa o kolla! :banana

du får berätta sen vad den kostar osv

Höll på att köra av i tisdags pga fick i fel växel :huvet

infectious skrev:
2320446 Hej, tänkte lyxa till det med en indikator bara för att! Den på bilden har blå display och det skulle matcha det övriga väldigt bra plus att designen verkar slimmad och snygg. Ska passa till zx9r -98... Jag vet att det finns fler trådar i ämnet men jag söker alltså ett svenskt företag att handla av, och gärna modellen på bilden (finns det inte är tips på hur jag får hem en välkommet eller en annan liknande modell, den ska vara liten!). :D

http://www.bikersneed.se/ kostar 1195:-

infectious skrev:
2320446 Hej, tänkte lyxa till det med en indikator bara för att! Den på bilden har blå display och det skulle matcha det övriga väldigt bra plus att designen verkar slimmad och snygg. Ska passa till zx9r -98... Jag vet att det finns fler trådar i ämnet men jag söker alltså ett svenskt företag att handla av, och gärna modellen på bilden (finns det inte är tips på hur jag får hem en välkommet eller en annan liknande modell, den ska vara liten!). :D

eBay!!!

Varför betala överpris i Sverige för att marknaden är för liten här.

inget mer från bikers need blir det heller - dålig kvalité på grejerna hittills.

Ni måste tänka på vilken typ av indikator det handlar om! Den måste passa Kawasaki. Den sista som det länkades till i den här tråden är endast tänkt till Suzuki med växelsenor och verkar därmed inte gå att använda till hojar utan det antar jag men hur går det ihop, varför har vissa Suzuki växelsenor men inte indikator? Standard i databoxen eller??? :argpådato :hihi

Har kollat med Mitonga, även deras modell som finns för styft 1000kr här o där är RÖD!!!

Bykebitz verkar vara överlägset bäst då alla på E-bay är dyrare(?), frågan är bara hur man handlar.. 59.98 pund dvs 825kr ungefär plus frakt antar jag att det borde bli. Har mailat dom för att kolla hur man kan göra.

http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Acumen_Instrumentation.html

Last edited:
infectious skrev:
2321542 Har kollat med Mitonga, även deras modell som finns för styft 1000kr här o där är RÖD!!!

Bykebitz verkar vara överlägset bäst då alla på E-bay är dyrare(?), frågan är bara hur man handlar.. 59.98 pund dvs 825kr ungefär plus frakt antar jag att det borde bli. Har mailat dom för att kolla hur man kan göra.

http://www.bykebitz.co.uk/acatalog/Acumen_Instrumentation.html

Lägg upp svaret här sedan.

Men finns det plug&play version till yamaha? :rolleyes:

Mr Helmut skrev:
2323580 Lägg upp svaret här sedan.

Men finns det plug&play version till yamaha? :rolleyes:
Verkar som det, dom här finns listade iallafall:

Honda Blackbird
Kawasaki ZX636
Kawasaki Z750 03/ 04
Kawasaki ZX9 2003
Kawasaki ZX10 2004
Kawasaki ZX12 A
Kawasaki ZX12R B
Kawasaki Z1000 03/04
Suzuki GSXR600 99 on
Suzuki SV650 2003
Suzuki GSXR750 SRAD
Suzuki GSXR750 00-04
Suzuki GSXR1000 01-04
Suzuki SV1000 2003
Suzuki TL1000 R
Triumph Daytona 600 2003
Triumph Daytona 955i 02-03
Yamaha R6 1999
Yamaha R6 2002
Yamaha R6 03-04
Yamaha Fazer 1000 01-03 (NOT 04)
Yamaha R1 1999
Yamaha R1 2000-01
Yamaha R1 02-03
Yamaha R1 2004

CPMS skrev:
2323601 Verkar som det, dom här finns listade iallafall:

Oj hade missat den listan märkligt att dom har till r6 99,02,03..... men inte 00 och 01

Men var det enkelt att löda in så är det kanske inte värt 525kr heller :näsblod

Såg att de hänvisade till denna siten i den andra tråden http://www.bikehps.com/acatalog/Acumen_DG8.html
o när man tittade in deras How to Order så hittade jag detta..

All prices are VAT inclusive for consumers and businesses.
Non-EC customers please ask for VAT exclusive export prices (which can normally be calculated approximately by dividing by 1.175)

Attans me.....

kolla runt

Köpte en från Canada,en Datatool. 285 kr ikl frakt.. Kolla E-bay :tuttar

Han har kört sönder sin hoj (eller om den va stulen?) Hade lite delar. Kul att ha tur ibland.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8