Vxl låda zx9r

hogken

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
zx 9 r
Halloj.
Jag har en Kawazaki zx9 -99 som gått ca 3000mil,problem med att 3 ans vxl hoppar ur vid gaspådrag. jag fick tips av en mc mek att det var fel på vxl-gafflarna i lådan,plockade ner dem och bytte i vinter hmm nu samma fel ändå....................f-n vad göra nu ?Ä :confused: r det någon trevlig kunnig som kan svara på detta,
Mvh Kenneth

hogken skrev:
2089494 Halloj.
Jag har en Kawazaki zx9 -99 som gått ca 3000mil,problem med att 3 ans vxl hoppar ur vid gaspådrag. jag fick tips av en mc mek att det var fel på vxl-gafflarna i lådan,plockade ner dem och bytte i vinter hmm nu samma fel ändå....................f-n vad göra nu ?Ä :confused: r det någon trevlig kunnig som kan svara på detta,
Mvh Kenneth
Hade samma problem med min 99:a. Bytte 2 drev i lådan, gafflarna och en axel som gaffeln löper på, men största boven var dreven. Sen funkar det kanon igen! Dreven kostade ca: 1500kr styck. Lycka till!

Hade samma problem på min förra suzuki, fast 2:ans växel. Bytte också två drev och växelgaffel. Ca: 1500 styck som sagt. Tyvärr gäller väl den gamla tråkiga regeln... "Gör om gör rätt"

hogken skrev:
2089494 Halloj.
Mvh Kenneth

Det här kanske kan vara till hjälp:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=87766&page=1&pp=20&highlight=zx9r+v%E4xell%E5da

Tackar för tipsen,skall man även byta "rullen"som styr gafflarna så man gör rätt denna gång, ha haa.........än en gång tack så mycket för tipsen
mvh Kenneth :banana

Shimsa 3:ans drev lite närmare 5:ans på utgående axel + undercutta dreven så kommer inte problemet tillbaka. Även med raka gafflar så är ingreppet 3:an-5:an i minsta laget. En liten konstruktionsmiss. Vad gjorde man på -00:an? Jo, fyttade 3:an närmare 5:an och undercuttade dreven :D

Ett tips är att slänga i en växellåda från en -00:a om du inte vill lägga så mycket jobb. Passar rakt i men använd kopplingspinnen från -00:an.

Agamemnon skrev:
2099076 Shimsa 3:ans drev lite närmare 5:ans på utgående axel + undercutta dreven så kommer inte problemet tillbaka. Även med raka gafflar så är ingreppet 3:an-5:an i minsta laget. En liten konstruktionsmiss. Vad gjorde man på -00:an? Jo, fyttade 3:an närmare 5:an och undercuttade dreven :D

Ett tips är att slänga i en växellåda från en -00:a om du inte vill lägga så mycket jobb. Passar rakt i men använd kopplingspinnen från -00:an.

Tackar tackar,har nu plckat ur stockarna för vidare transport till graven, hmm nejdå de skall lämnas in till o&d tror jag de hette för undercuttning samt injustering.
Men om de ger "spansk flagg"på dessa blir det en låda från en -00.
Mången tack ...mvh Kenneth

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...