vw touran fråga

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
varningsblinkersen börjar helt plötsligt blinka på svärmors touran. trots att biljäveln larmar och låser. det börjar inte direkt utan typ efter 5min.

nån som har koll på vw som vet hur fan man får skiten att sluta blinka?

edit: den larmar tydligen inte alls. Den har ett cargard, som brukar blinka blått, men den skiten är också helt död.

Last edited:
Den som konstruerar elsystem på VW borde överväga ett annat yrkesval...

Nåja prova att koppla bort batteriet en stund det kan hjälpa. Hade själv en VW Multivan som helt plötsligt fick för sig att alla lampor skulle lysa samtidigt, bromljus, blinkers, backlampa hela rubbet lyste konstant oavsett vad jag gjorde. Körde några mil hem upplyst som en julgran. Allt slocknade när man slog av den men tändes åter då tändningen slogs på. Först efter att batterikabeln varit bortkopplad nån timme gav fanskapet med sig. Problemet kom inte tillbaka igen under de år jag hade bilen.

Värst var nog den Passat som jag hade som hyrbil under några månader, den fick ofta för sig att bilen behövde vädras under natten då den körde ner samtliga fönster. En natt var det regnrekord med följd att jag hade en bassäng att åka i på morgonen. Avhjälptes dock snabbt med borrmaskinen....

Värst var nog den Passat som jag hade som hyrbil under några månader, den fick ofta för sig att bilen behövde vädras under natten då den körde ner samtliga fönster. En natt var det regnrekord med följd att jag hade en bassäng att åka i på morgonen. Avhjälptes dock snabbt med borrmaskinen....

Det där har jag råkat ut för också - skitkul att upptäcka att den dragit ner rutorna (eller bara någon av dem) på egen hand. Gärna kvällstid inför en regnig natt eller under snöfall.

ABS-lampan lyste konstant efter att bilen varit strömlös ett tag med jag skruvade på något. Fick återställas med dator, som rensade i något register. Fullt med buggar i den programvaran...

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt