VW Lupo TDI 3L ??

japp,196 visade den i 182 ärliga.inte så dåligt med 14 fel bara.223 på mätaren i danmarkstunneln,det borde bli över 200 ärliga...

japp,196 visade den i 182 ärliga.inte så dåligt med 14 fel bara.223 på mätaren i danmarkstunneln,det borde bli över 200 ärliga...

Inte kul om man blir omkört av en "knattrande" Lupo diesel av snålaste karaktär när man ligger och maxar sin Yamma TRX... :näsblod

Det är ju nästan snudd på..:va

Give me a Lupo Now! :gnissla
Är det bara Sörlänningar som har införskaffat dessa???

Det går väl inte att säga att en 3L inte gör 180-190 bara för att bensinaren 1,4 inte gör det...:va

Har någon en skaplig 3L till salu norr om Gävle med inte allt för många mil på mätaren?

VW Lupo 3L 165Km/h fabriksuppgifter
VW Lupo 1.4 172Km/h fabriksuppgifter

Kanske VW har helt fel i sina uppgifter, men vad vet jag.

här har ni en nybliven 3L ägare, det blev en tyskimporterad -03 med 14000mil på mätaren. ska se om ja kan fixa en bild senare kanske :tummenupp
/mvh erik

tyson, vart i Tyskland köpte du den? Samt hur mycket gick själva resan på? Åkte du ner med en bil och hem med två? Vilken väg åkte ni, öresundsbron eller Göteborg - Kiel?

Mycket frågor här men är också intresserad av att köpa en liten tyskis.

Konstigt att VW inte har någon mindre bil än Polo i sin modellflora nu när det är på modet med små och bränslesnåla bilar. :va

Jag skulle vilja se en ny Lupo eller Fox med VWs 1,4l TSI-motor (bensinare med både turbo och kompressor, 140 el. 170hk). :drool

För er som gillar Lupo så kan ju motorn i prototypen i det här klippet vara av intresse.
http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=615868&d=53448
(ca 12:30 in i filmen kommer den, vet inte exakt för visningen av tiden funkar inte riktigt för mig)

Back