VW köper 20% av Suzuki

Naderi

Boys just wanna have fun.
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
Suzuki GS500E (Såld), Suzuki GSXR 750 -98 (Såld), Yamaha R1 -05 (Såld), Suzuki GSXR 750 -90 Streetfighter, GSXR 750 -04, GSXR 1000 K5
Har kanske lagt de under fel kategori eftersom det kanske inte rör mc, Admin får gärna flytta isåfall.

http://motor.msn.se/nyheter/2009/12/10/volkswagen-koper-20-procent-av-suzuki/

Nu är jag inte ens säker på om suzuki som bilar och motorcyklar ligger under samma koncern. Men enligt http://www.globalsuzuki.com/ så är tydligen hela paketet i en låda. Hur som helst, enligt artikeln fokuserar vw på småbilsmarknaden och hybrid/miljöbilar. Men tanken slog mig lite snabbt: Om volkswagen skulle få ett finger in i motorcykel delen, Hur tror ni det skulle påverkas? 20 procent av aktierna ger de ingen rätt alls till att styra o ställa, såvitt jag vet, så personligen tror jag inte det. Men ta de som en "tanke" bara.
Och om vi fortsätter leka med tanken: Tänk om de köper upp hela Suzuki? Tror säkert de sitter inne med tillräckligt mycket pengar för ett sånt köp...

Hur skulle volkswagens svar på motorcyklar bli?

Har läst att de även varit inne som "intressenter" på både Ducati och MV agusta så börjar jag undra nu om de verkligen försöker sig in i hoj-branshen?? tydligen är volkswagens vd en riktig hojåkare han med. Och kör Ducati av nån viss modell...

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back