VV varnar

Jag kör på en sträcka till sommarjobbet varje morgon där asfalten ser ut så. Som tur är kan man ju ligga mittemellan spåren med mc, det är nog värre med bil på just det här sträckan. Men här finns en skylt åtminstone..

MrEd skrev:
Såg ingen svettig asfalt när jag var i Italien och körde.
Brukar väl vara ganska varmt där?

Nä, vv är helt inkompetenta.

Inte heller nämnvärt i Texas, 42 grader varmt i 2 månader. Går iofs inte att åka ngnting utan A/C men iaf.

Se upp för vägen mellan Örserum och Lekeryd. helt blöt i mitten på sina ställen och har varit det i över en vecka nu.

Tror nog inte alla vägars förfall kan skyllas på temperaturskillnader. Det görs för dåligt underarbete på Många ställen! då ser vägen ut som den gör efter ett år... (dock kanske inte att asfalten blöder)

Tiger302 skrev:
Du är hjärtligt välkommen hem till mig så kan du visa mig varningsskylten där jag höll på att klota. Jag hittar då fan ingen.

Nu var det väl så att varningen inte gälde oskarshamn lokalt bara, utan det handlade om många vägar i hela landet. Dessutom är det stor skillnad på en varning och skyltning.

För övrigt är du hjärtligt välkommen hem till mig så skall jag visa dig alla ställen jag har sladdat med hojen (såväl frivilligt :) som ofrivilligt)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D