VV i Västerås = kocko

Körde häromdagen i stan och man får se upp helt plötsligt så var kurvan full med grus men som tur var så hade jag ingen hög fart men tänk om jag hållt 70 km/h och inte upptäckt gruset i tid:gnissla

Och till på köpet så hamnar vi i olycksstatistiken, samma olycksstatistik som VV viftar med och säger hur farligt det är att köra mc.:mad:

Jag har skrivit till VV, Vagab i v-ås, Aftonbladet och håller på med ett brev till försäkringsbolagen om ovanstående grus...

Tycker det bör uppmärsammas att det inte bara är extrema hastigheter som gör att vi MC förare vurpar utan VV som saboterar för oss.

Lägg de 32% på att förbättra vägarna, det vore ngt.

Riktigt bra att detta uppmärksammas.. Eloge till dig som tar tag i problemet :tummenupp ! Ska försöka ringa nått samtal till VV också och påpeka detta..

Helt sjukt vad många sådana "lagningar" jag sett i år, fan överallt, både i stan och ute på landsvägar, men ALDRIG sett en enda skylt som varnar för grus osv. Katastrofalt oansvarigt av den som beslutat att vägarna ska lagas på detta sett, har dom aldrig hört talas om MC :huvet :huvet ?? Har fått både fram och bakhjulssläpp flera gånger denna vår pga detta "fenomen" :huvet ..

Nää VV, hellre en grop i vägen än ett halvt grustag.. :arsele

Robban

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti