Vuxen nu?

Jag har oxo en Kwackasaki-grön dammsugare, en Hugin, men den suger...

Nu ska farbror tala om när man tar det definitiva klivet in i vuxenvärlden, jag har en lapp i plånboken med vilken sorts påsar som passar till den , T185 heter dom.

Dessutom när vi snackar toapapper så är det Art,nr 22 111 som gäller, lagom strävt, men ändå snällt mot skinnet...

Dammsugare var det ju. En sån har man haft rätt länge. Jättelänge faktiskt. Tyckte den började suga lite dåligt efter fem år typ så jag öppnade manicken. Där satt nån sorts påse som man tydligen behövde byta med jämna mellanrum. Ja, den var full. Halva slangen också........

Fick köpa nya påsar. Fifan vad dyrt det var. Måste ju finnas en bättre lösning med påsar man kan öppna i ena änden och tömma så att man kan använda dom igen? Såg också att det fanns påslösa dammsugare som hette cyklon nånting. Är det nåt att ha?

Funderar på att köpa mig en sån där självgående dammsugare - trilobit tror jag de heter. Några erfarenheter?

Hornet_600 skrev:
Idag hände nåt stort...jag tog det stora steget ut i vuxenlivet. Det många pratat om men som jag inte insett eller inte vågat ta steget fullt ut att göra. A small step for man, but a large step for mankind! Jag köpte idag en hel BAL med skithuspapper! Vi snackar feta storpacket för 129 swedish dollars! Det är omtumlande det här så...Ja, jag ville bara skriva av mig lite om det här viktiga som just idag vänt mitt liv in i vuxenvärlden...

Ja vi måste väl alla skita, mer el mindre! Och pappersbalar har inget bäst före datum heller, och alltid billigare att köpa fler :tummenupp

Starstriker skrev:
Dammsugare var det ju. En sån har man haft rätt länge. Jättelänge faktiskt. Tyckte den började suga lite dåligt efter fem år typ så jag öppnade manicken. Där satt nån sorts påse som man tydligen behövde byta med jämna mellanrum. Ja, den var full. Halva slangen också........

Fick köpa nya påsar. Fifan vad dyrt det var. Måste ju finnas en bättre lösning med påsar man kan öppna i ena änden och tömma så att man kan använda dom igen? Såg också att det fanns påslösa dammsugare som hette cyklon nånting. Är det nåt att ha?

Funderar på att köpa mig en sån där självgående dammsugare - trilobit tror jag de heter. Några erfarenheter?

:hihi :hihi :lol

Skaffa en självgående flickvän istället :tummenupp Flera funktioner på dem :hihi

Starstriker skrev:
...Fick köpa nya påsar. Fifan vad dyrt det var. Måste ju finnas en bättre lösning med påsar man kan öppna i ena änden och tömma så att man kan använda dom igen? Såg också att det fanns påslösa dammsugare som hette cyklon nånting. Är det nåt att ha? ...

www.dammsugarpasar.nu

de kostar inte lika mycket och du får hem de i brevlådan med det intervall som man vill.
5 st och ett filter får jag en gång i halvåret för 69 kr.

Ok Jin Chun skrev:
www.dammsugarpasar.nu

de kostar inte lika mycket och du får hem de i brevlådan med det intervall som man vill.
5 st och ett filter får jag en gång i halvåret för 69 kr.

Hmmm, gjorde en beställning nyss men när jag klickade på beställ-knappen så stod det bara att allt var klart. Inget totalpris eller annat, brukar ju åtminstone vara en konfirmering innan det står klart? Nu får man väl hem ett paket i lådan som kostar 300:- fast det stod 95:- på sidan :död

Dee_cati skrev:
Hmmm, gjorde en beställning nyss men när jag klickade på beställ-knappen så stod det bara att allt var klart. Inget totalpris eller annat, brukar ju åtminstone vara en konfirmering innan det står klart? Nu får man väl hem ett paket i lådan som kostar 300:- fast det stod 95:- på sidan :död

jag brukar få bekräftelser på mailen, tror jag och jag tvivlar på att det kostar mer än 95 om det stod så

Ok Jin Chun skrev:
jag brukar få bekräftelser på mailen, tror jag och jag tvivlar på att det kostar mer än 95 om det stod så

Ja jävlar du! fast det stog iofs inget pris där men det visar sig.
När jag väl står framför dammsugar-påsarna i butiken så kommer jag aldrig ihåg vad dammsugar-modellen heter så det är ju smidigt att köpa så här istället.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg