Vurpsäkra bakblinkers på KTM LC4

Tack för info

Mao så vill jag gärna ha något där glaset sitter skruvat in i själva hållaren.

Någon mer som har erfarenhet ?
 
Jag bockade till ett liten plåtbit som ser ut så här: ] Denna plåtbit gjorde jag i ena änden sedan ett hål i som användes för att skruva fast plåtbiten i endurons ordinarie blinkersfäste. Sedan tejpade fast miniblinkersen på denna plåtbit. När jag sedan vurpade var det bara att böja tillbaka plåtbiten. Plåtbitens form gjorde ävn att den skyddade blinkersen mot smällar.
 
tuff lites verkade ju verkligen coolt. får kollas närmare, var inte direkt obehagligt dyrt även med porto
 
Hade liknande på SV650S när den köptes. De var ditlimmade.
Ingen större svårighet få lim att fästa på lackerad ABS.
Annars om du har PE eller liknande "fet" plast och inte litar på lim så kan du ju epoxia fast två hylsmuttrar i blinkerglaset och nöja dig med att täta mellan hojen och blinkersglaset med tex silikon.
https://www.google.se/?gws_rd=ssl#q=hylsmutter+m4
Tänk på att vitt blinkersglas förutsätter gula lampor eller gula LED.
Mina klarade i mitt ägo ca 1900 mil utan vibrera loss.
Men det var ju på en SV650S, inte på en KOTTE :D
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top