Vurpa

• Thread starter Thread starter Davidk
  • Start date Start date

Davidk

Guest
jag vurpade idag i en korsning svängde vänster helt normalt och bakan släppte å jag la mig på sidan i 20-30km/t
jag fatta inte vad som hände iallafall blev det stora skador på min hojj och efter olyckan drog jag dit och kollade vad som kunde ha hänt och då hittade jag massa små skrot efter en gammal olycka, dåligt sanerat med andra ord massa metallbitar och plast i hyffsad storlek.
och då är min fråga kan jag få VV att betlala min skada lr något dylikt detta va på väg ifrån jobbet arbetsförsäkring lr nåt??? nåån som vet snälla svara jag har skyhög självrisk 50k :D inget vidare!
jag ångrar väldigt hårt att jag inte köpte kraschpuckar den här sässongen :4skrika

Last edited:
Davidk skrev:
jag vurpade idag i en korsning svängde vänster helt normalt och bakan släppte å jag la mig på sidan i 20-30km/t
jag fatta inte vad som hände iallafall blev det stora skador på min hojj och efter olyckan drog jag dit och kollade vad som kunde ha hänt och då hittade jag massa små skrot efter en gammal olycka, dåligt sanerat med andra ord massa metallbitar och plast i hyffsad storlek.
och då är min fråga kan jag få VV att betlala min skada lr något dylikt detta va på väg ifrån jobbet arbetsförsäkring lr nåt??? nåån som vet snälla svara jag har skyhög självrisk 50k :D inget vidare!
jag ångrar väldigt hårt att jag inte köpte kraschpuckar den här sässongen :4skrika

Till och från jobbet försäkring har jag aldrig hört talas om, men var det olja eller nått där du åkte?

Jag tror inte att vägverket vill betala dig ett öre tyvär.

spectre skrev:
Till och från jobbet försäkring har jag aldrig hört talas om, men var det olja eller nått där du åkte?

Jag tror inte att vägverket vill betala dig ett öre tyvär.
inte va jag kunde se men det va rödasfalt :) å det brukar va lite halare men inget sådär jag såg

Davidk skrev:

Ja råkade ut för ungefär samma sak förra året. Dåligt rengjort efter arbete..
Massa tjat fram och tillbaks i några månader med en massa samtal till olika höjdare resulterade bara i ett "tyvärr sånt händer" :kocko
De bara e att bita ihop :huvet

Sök i ämnet! Vet dock inte vad du skall söka på. :3freak

Var någon som la sig på sidan efter att VV inte hade tagit bort massa grus. Personen i fråga hade dock en snabb flickvän/kompis som var där med en kamera och dokumenterade det hela. Det hela slutade med att VV stog för skadorna/självrisken. :tummenupp

sporTlovEr skrev:
förmodar utan vagnskada...

Nä, märkesförsäkring i If tror jag.
Men jag tycker det skulle kännas dumt att betala för en helförsäkring med den självrisken när hojen är värd typ max 60.
Men det är jag det.

Edit: För överig är du inte den första eller den sista som vurpar fina hojen första året. Det är bara att bita ihop och få ihop skiten så fort som möjligt så du inte missar sista sommarveckan.

Last edited:
Victor skrev:
Nä, märkesförsäkring i If tror jag.
Men jag tycker det skulle kännas dumt att betala för en helförsäkring med den självrisken när hojen är värd typ max 60.
Men det är jag det.

I synnerhet som det är dubbel premie och dubbel självrisk, då blir det 22500-26700 i premie, beroende på var man bor, och 50000 i självrisk, om man är under 25 och har en nyare hoj, dvs nästan 80 000 :( När nu en sproilans ny hornet kostar 89 900 kr känns det ännu dummare... :kocko

Hoztic skrev:
I synnerhet som det är dubbel premie och dubbel självrisk, då blir det 22500-26700 i premie, beroende på var man bor, och 50000 i självrisk, om man är under 25 och har en nyare hoj, dvs nästan 80 000 :( När nu en sproilans ny hornet kostar 89 900 kr känns det ännu dummare... :kocko

En sån försäkring skulle man ju lika gärna vara utan......

Davidk skrev:

O nej vad jobbigt... Hur är skadorna på hojen nu då!? (bilder?)

Du kommer inte att få ut en krona från VV, tro mig jag har jävlats med dom själv efter min krash i maj förra året då det bara vart skrot av min hoj pga av det största tjälskottet jag skådat i vägen.
Inte nog med det, några månader efter att jag krashat så vurpar en annan kille på SAMMA tjälskott, och om jag inte minns fel så fick han ingen ersättning heller från VV, men det var ju skandal att dom inte fixat vägen, när dom visste om hur illa tjälkott det var.

Vittnen är ett måste tror jag som kan intyga vilka omständigheter som rådde på platsen.
Sen skriver du till VV och dom kommer isåfall hänvisa till den ansvariga kommunen många gånger. VV har yttersta ansvaret för riksvägar, motorvägar m.m. men ofta är det den lokala kommunen/stadsdelsnämden som ansvarar för vägarna inom kommungränsen.

Arbetsförsäkring? Njaa.. arbetsgivarna har ofta en olycksfallsförsäkring som gäller till och från arbetet och på arbetsplatsen, men då pratar vi invaliditet, dvs personskador. Där lär du inte få ersättning på matriella prylar som skinnställ, motorcykel och sånt.

/Nitrous

aa det va ingen som stannade efter min vurpa alla körde bara förbi så vittnen är det inget tal om så det är väll bara pynta åse glad ut :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph