Vulcan VN Bobber

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Hoj
2012 Vespa 300 GTS Super
Är kluven nu. Tokgillar min XS400 och hade skitkul med den senast idag. Liten lätt ch busig.

Dock såg jag denna bild på en Vulcan VN Bobber. Satan vad snygg den är i bobber med rakt styre.
Det fina är ju att den redan har en ”hardtail”.

Jag tror att jag kanske sitter ännu bättre på en sådan och inte ser så stor ut som man gör på en 400:a (188cm) samt att man kan åka motorväg. Kul att prova en hoj med fotreglagen längre fram också.

Vulcan VN måste ju vara kategori större hojar storleksmässigt?

Ska nog ut och kika på objekt i höst/vinter och se hur man sitter etc.

Ni som äger Vulcan VN, nöjda? Vad bör jag kolla efter på beg hojar förutom det uppenbara?

Bifogat

• B22B7C53-6840-461C-94C9-802B91BE1057.png
    B22B7C53-6840-461C-94C9-802B91BE1057.png
    7.5 MB · Visningar: 32
vn800/vz800 är hojar som går 10,000+ mil utan att gnälla. Kawasaki Vulcan och Suzuki Marauder delar det mesta med varandra förrutom lite externt som bakskärm etc, speciellt på 1500'an.

Fick lite det intrycket, stabila pjäser dessa vn800. Det som lockar är att man får hardtail bobber utan att behöva svetsa en mm. :)

Håller med om bra potential att bli fräna. Dessutom betydligt snyggare motor än Honda Shadow.

VN800 är riktigt härlig att köra och fungerar bra även om man är lite längre. Den har också bra med effekt jämfört med andra "customhojar" och original avgas ger fint muller efter 10 minuter med slipmaskin. Var på bikerträff några gånger med den och flera trodde det var en HD softtail.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla