VTR1000f nekar vid gaspåslag

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Har letat här och på andra ställen men inte hittat någon beskrivning som passar mitt problemsymptom...
Om jag glider fram på låga (men inte för låga) varv och sedan vrider fullt är det nästan som att motorn vill slå av istället för att accelerera. Någon sekund senare börjar den låångsamt öka men man kan ana en ojämn gång. Detta försvinner dock när jag kommer upp en bra bit i varvtalen. Får också oftare avgas smällar nu... Och dom är riktigt rejäla!

Något förslag på vart jag ska börja kika?
Rengöra fuggar?
Har läst om något membran i bensintanken, kan de vara det?

Tacksam för hjälp. ...

Det låter nästan som att tändningen inte orkar tända all soppa på lägre varv, och laddregulatorerna på dom där är ju ökänt skräp. Mät upp spänningen över batteriet, tomgång och 3-4k varv.

Iofs kan det ju vara batteriet eller generatorn som har tackat för sig också, men börja med att mäta upp batteriet.

Jag tror INTE på membranet i alla fall. Dylika problem tenderar att hindra flödet av soppa, dvs problemen uppstår på höga varv eller gas under längre tid. Har varit med om en hoj som hade problem med flödet pga. vakuum-fuggar, det yttrade sig i att den inte kunde varva ut på högre växlar, lite som att vara strypt sas.

Jag tror mer på skit i förgasare. Plocka isär och gör rent om du känner att du fixar det. Det är sällan bekymmer med tändningen.

Oki. Tack för tipsen. El-fel hade kag inte ens reflekterat över. Hoppas det inte är det :)
Börjar med rengöring av förknasarna, el-fel låter jobbigt.

Tack för tipsen

Oki. Tack för tipsen. El-fel hade kag inte ens reflekterat över. Hoppas det inte är det :)
Börjar med rengöring av förknasarna, el-fel låter jobbigt.

Tack för tipsen
Hej

Hur gick det med felsökningen?:D

Jag har liknade problem med min Firestorm & undrar om du löste problemet?:confused:

Hej

Hur gick det med felsökningen?:D

Jag har liknade problem med min Firestorm & undrar om du löste problemet?:confused:
Jag har precis hållit på med en Suzuki SV 650 som betedde sig på liknande sätt och den har SV förgasare. Efter en rengöring gick den som den ska. 20240808_101938.jpg

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman