VTR och soppaförbrukning?

T509 skrev:
Du ska veta att S3an är inte så bensinsnål som man skulle ha velat, sommarkörningarna ligger sällan under 0,9-1.0 L/milen!!!!!!
Men ack så kul det är :-)

Min ligger konstant på 0.65... underligt

Jag tror inte min drar mer än 0.7-0.8l/milen. Jag brukar köra 18-20 mil innan jag börjar bli nervös.

benkar skrev:
F

Har väl lyckats komma uppåt 24-25 mil någon gång.... (men efter om-drevning visar km-mätaren fel, för lite, och vid 21 mil på mätaren är det snustorrt i tanken, och man kan då få i 15,8 liter... ) testade i somras... :gnissla

Och som skrivet i annat inlägg, 19-liters tank from -01, skulle inte vara helt fel.... :)

/B

Huh? 14.3 fick jag i min -99:a .. och då "provmätte" jag två gånger! ;)

Tack för alla svar :)
Och visst, som påpekades är det inte pga bränslekostnaderna man väljer hoj, men det kan va trevligt vid eventuella längre resor att inte behöva stanna hela tiden och att halva budgetten går till soppa. Men bara det inte ligger över 0.6-0.7 vid lugn körning så är jag nöjd.

Efter att ha fått ett pris för hel/hel av IF på 6300:-/år på en VTR-99 så står det och väger mellan S3an och VTRen här. Hm.

:va

Har inte kört en VTR än, men jag gillar twinnar. Å andra sidan så är nog S3 955i det som fallit mig mest i smaken av allt jag kört hittills.

Har kommit 30 mil på mätaren, men då kan det inte ha varit många droppar kvar i tanken..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien