VTR Firestorm hugger i växel under gång

• Thread starter Thread starter Kay
  • Start date Start date

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Tjena!
Tillbaks på två hjul :)
Köpt en VTR Firestorm 1999 som jag är helnöjd med.

Har dock märkt att om jag ligger och kör lugnt och segar på ettans växel så kommer det ett mekaniskt klonk och hojen hostar till, ungefär som om man slår av/på gas klumpigt. Svårt att förklara men det slår till i bågen och hugger. Hänt ett par gånger, alltid vid lugn körning och jag tycker mig minnas att det sker i ettan och/eller tvåan.

Inget märks vid inspirerande körning. Vad kan det vara?

Fyi:
Hojen har 2-1 system från Leo vince med fritt flås och insugsgummit är bytt mot ett större.
Vet ej om det kan ha någon inverkan

kolla hur spänd kedja är och hur slitna dreven blivit. låter som den kuggar över

Min firestorm var likadan när man låg under 3000 varv, ungefär precis som den nyser till klonkade till
tappade gas enda är hålla över 3000 varv hade en 07 års mod , om det nu är det du upplever så är det vanligt.

Drivpack verkar bra och föregående ägare har varit nitisk med underhåll så det är säkert en VTR-åkomma jag får leva med om det inte förvärras, tack för era svar!

Drivpack verkar bra och föregående ägare har varit nitisk med underhåll så det är säkert en VTR-åkomma jag får leva med om det inte förvärras, tack för era svar!

Hade exakt samma problem med min 97'a förut. Googlade runt lite och det verkade vara en vanlig åkomma för folk med brölpipor och ombestyckade förgasare.

Stannar den också på tomgång ibland? Det var ett tag sen vi hade vtr i familjen, men vill minnas att det fanns en simpel mod som förbättrade det hela - en vakuumslang som skulle kopplas om/bort.

Sök och du hittar

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...