VTR 1000F hackar till ibland

AndersIvar

Medlem
Gick med
27 Apr 2005
Hoj
GSX-R 1000
Min VTR 1000F har ett skumt problem. Det uppkommer väldigt sällan och endast vid låga varv och vid väldigt lågt gaspådrag. Den liksom "hackar till" precis som om den glömmer tända på en cylinder en gång, sedan går den igen. Som sagt bara vid låga varv och vid lågt gaspådrag. Vart skall jag börja?

Det är "normalt" på Firestormen. Har du varit inne på VTR.nu? Finns nog en hel del att läsa där. Har själv inte varit där sen jag sålde min storm, men det var en bra sida förr iaf. Hittade det här ialla fall:
VTR-nysningen: Den inte helt okända VTR-nysningen, oftast i samband med/efter en hård inbromsning, och sker ibland när man stått på tomgång en stund, lite som en hickning, ibland stannar motorn efter det, men om jag förstått rätt så är det en förgasarslangsplacering man kan ändra för att lösa problemet, fanns tidigare en beskrivande bild, hoppas någon kan hitta den igen....
http://www.vtr.nu/viewtopic.php?f=6&t=98&start=0

Gå in på vtr.nu och läs, du lär dig en massa.

Exempel på orsaker kan vara att du kör med Slip-on utan justering av förgasarna. Ryckta strypningar i insugsgummina hos en tysk-importhoj utan andra justeringar m m.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN