vtr 1000 Vs tl1000r

knorrhane skrev:
2382742 Köp en aprilia rsv mille istället, mycket snyggare än någon av dessa 2 hojar.
2384040 Efter att jag hade sålt min VTRf så var jag inne på att köpa en mille istället. Aprilian kostade ungefär 10ggr så mycket att försäkra så man kan säga att jag sket att köpa millen.
 
Last edited:
SuperMicke skrev:
2384040 2384040 Efter att jag hade sålt min VTRf så var jag inne på att köpa en mille istället. Aprilian kostade ungefär 10ggr så mycket att försäkra så man kan säga att jag sket att köpa millen.
Det är ju inte så konstigt att aprilian är dyrare, eftersom den har mer effekt i motorn.

Tyvärr är reservdelarna lite dyrare på aprilian, i jämförelse med japsarna.
 
Köp en TLR!!! Den är riktigt skön. Den kan tyckas ha ett lite udda utseende ,men ju mer du tittar på den ju vackrare blir den. Många snackar om att bakstötdämparen skulle vara kass vilket jag inte kan förstå. Jag har testat den på bana och pressat den rejält och jag tycker att den funkar ypperligt. Vart man änn åker så är det folk som tittar och kommer fram och frågar vad det är för hoj! I princip alla som kommer fram och snackar tycker att det är en riktigt läcker hoj. När jag körde R1 så var det aldrig nån som kom fram frågade nåt. Det enda som jag saknar lite är väl R1ans brutala effekt.
 
bak dämpare

vill du dela med dig av inställning av bakdämparen på TLR hade varit kanon
 
Fonzi skrev:
2385016 vill du dela med dig av inställning av bakdämparen på TLR hade varit kanon


Hur mycket väger du?
Ska du skjutsa mkt?
Studsar hojen när du pressar den, eller är den svampig?

Mvh, Martin.
 
noran67 skrev:
2382643 vtr 1000 -00 Vs tl1000r -00 vem vinner duellen. för o nackdelar?

UT & provkör båda modellerna & bilda dig en egen uppfattning.
Jag tror jag vet vad du kommer fram till........TLR
 
Jag och ett par kompisar hade TLS(jag), Mille-R -02 och VTRf samtidigt under 2-3år, så har kört samtliga en hel del.
Mille är i en annan division, men rätt lik TLS i karraktären och draget. VTRf är en skön glidarhoj som varvar betydligt högre än den behöver(med 2kugg ner fram sjönk topphastigheten, orkade inte varva ur)
Jag gillar inte TLR alls, men det är nog en smaksak, TLS ser bättre ut och har busigare motor.
Alla av dessa är gamla hojar idag och priserna är därför rätt låga, så köp Mille tycker jag.
VTR är en grym hoj om man inte behöver det sista lilla i acc, toppfart och väghållning. Rätt stort steg till TLS upplever jag, för att sedan Mille är suverän om man inte ska toura.
 
Till Nästa säsong har jag en Svart TL1000S till salu, kanske tom slutet på denna. :tummenupp
 
Att jämföra en tl mot en vtr.
Den stora skillnaden är att det ena är en sporthoj och det andra en sporttouring hoj(för vi pratar väll vtr f?). Helt olika hojar och det närmsta dom har gemensamt är V2a. Så man kan väll säga att det beror på hur du vill ha det och hur du använder den.
 
Mina erfarenheter av Firestormen är dess fina bromsar samt en motor med brutalt vrid speciellt från botten och mellanregistret. Det går att åka ruggigt fort på en kurvig väg med en VTR. Hög kvalitet och hyfsad försäkring är andra fördelar, hög bränsleförbrukning en nackdel.
TLR är som bekant en helt annan hoj. Motorn är dess största förtjänst med ett brutalt vrid i mellanregistret och trots att det är en twin en rejäl skjuts på topp. Chassit är i grund och botten bergstadigt, något tungjobbad i kniviga kurvkombinationer är den men snacket om att den skulle vara så förfärligt tung håller jag inte med om. Den är inte tyngre än en SP1 och faktiskt lättare än en Thunderace. Ett par nya ljuddämpare sänker genast vikten med 4-5 kg; Tillerns originaldämpare väger as!!
Fjädringen funkar finfint, har aldrig haft problem med min bakdämpare!
Angående utseendet på Tillern så håller jag med Rydde. Har haft många hojar men aldrig någon som drar till sig blickarna som TLRn! Kolfiberdämpare samt tailguard gör underverk på denna hoj! Och ärligt, hur snygg är VTRens "hasplåt" egentligen?
Husomhelst är mitt tips prova båda och bilda dig en egen uppfattning! Kolla försäkringen, Tillern är faktiskt riktigt billig att försäkra, VTRen vet jag ej men bör ju inte vara så dyr.
Lycka till !
 
Machmud skrev:
2385024 Hur mycket väger du?
Ska du skjutsa mkt?
Studsar hojen när du pressar den, eller är den svampig?

Mvh, Martin.
ursäkta att jag har missat din fråga.skjutsar inte väger79 kilo
 
Klart du ska ha en Suzuki!!!

Har en Tiller som jag varit ruskigt nöjd med, som det sagts innan är ljudet svårslaget från twinnen.

Har en i den snyggaste färgen (svart) till salu :) kolla köp och sälj...:tummenupp
 
Jag skulle rekomendera dig att prova en aprilia sl1000 falco.
Där får du garanterat en bättre hoj till likvärdigt pris.
Försäkringen ligger på halva kostnaden mot en mille men effekt mässigt
skiljer det inte mycket.Dessutom så är den ju klart modernare än vtr
och tl1000 som har närmare 10 år på nacken.
Prova och jämför så får du se:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top