vtr 1000 Vs tl1000r

Har haft en tl1000r. Det var en trevlig hoj med mycket muller. Jag har även provkört en vtr 1000, men tycker personligen tl är behagligare att köra.
 
tl- 1000R

äger en tl-1000r tycker bak dämparen kunde dom gjort bättre:confused:
 
funderar på att köpa en VTR1000 till nästa säsong, TL1000 kunde kanske varit ett alternativ om den inte var så gräsligt ful:D
 
Köp en aprilia rsv mille istället, mycket snyggare än någon av dessa 2 hojar.
 
Hur är det med försäkring, service och liknande är en RSV dyrare att äga än en VTR1000???
 
Har åkt en TL1000S i 6 år och var helnöjd med den tills jag provade lite lättare hojar på bana, typ R1, Gixxer 1000, R6 mm. Eftersom jag var såld på twin och ville ha en hoj som fungerar bra(japanare) så blev det efter några provkörningar en Honda VTR 1000 Sp1
Polarn hade en VTR 1000F som jag tyckte var skön men inget att åka bana med!
TL 1000R har 10hk mer än TLS men väger också 10kg mer så då gick den bort!

Nu är jag inne på min andra SP på 6 år!

Helnöjd efter att ha modifierat den lite!
 
Jag kan rekomendera en vtr,snygga,honda kvalitet och bra försäkrings premie.
Har inte provat nån tl så prova bägge och jämför.
 
Jag provkörde min fars VTR1000 och måste säga att jag tyckte den kändes ganska tam och tråkig. Och då hade jag bara en FZR 600R att gämföra med. Visserligen är inte jag "twin-typen" utan gillar ylande 4:or.

Fast...
Gillar du att wheela så ska den enligt den Engelska tidningen Fast Bikes vara extremt bra. :)
 
Fonzi skrev:
2382672 äger en tl-1000r tycker bak dämparen kunde dom gjort bättre:confused:


Antingen är din dämp slut eller så är den helt felaktigt ställd... Jag kör både gata och bana med min TLR, och dämpningen fungerar mycket bra, om man ställer in den rätt.
 
VTR går INTE att jämföra med TLR, eller jo, det går, men vilken skillnad, bromsarna, chassit, motorn, VTR:n passar nybörjare också...TLR kan vara bångstyrigare men helt annan känsla. Körde VTR för några år sen, inte imponerad på något sätt, körde TLR i år och köpte en direkt... :)
 
du borde kanske speca om du menar VTR1000 F Firestorm, eller VTR1000 SP-1/2 ... e ju hyfsat stor skillnad...precis som TLS/TLR
 
Tl1000s

TL1000S med nedre kåpan (ser ut som helkåpa), i helsvart, är riktigt snygg!!! Fast annars kan man ta bort ett tändstift från en ZX9R så får du en skönare hoj med samma ljud.. :tummenupp
 
Sunk skrev:
2383810 TL1000S med nedre kåpan (ser ut som helkåpa), i helsvart, är riktigt snygg!!! Fast annars kan man ta bort ett tändstift från en ZX9R så får du en skönare hoj med samma ljud.. :tummenupp
Hahaha skön kommentar!

Vet ju inte om det är dessa modeller du menar men...

SP1: Kraftull, rätt smidig, "svårkörd"
TLR: Kraftull, känns rätt klumpig, lättkörd...går som ett lok på vägen!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top