VTR 1000 vs TL1000

Har kollat på den på nätet och funderar på o öka budgeten skulle vara nice me en lite nyare...

Jo det är ju aldrig fel, sen blir det ju en extra säkerhet med några års fabriksgaranti kvar.
Har inte haft den så länge och är egentligen väldigt nöjd med den men har börjat tävla i år och känner inte riktigt att jag hinner med den, lite synd att bara ha den stående.
 
Har kört TL1000S den fruktade 97an. Barnsjukdomarna ska vara fixade, kolla boken samt att den lilla grönvita OK dekalen sitter på ramen.

Kolla det det jag skrev samt det vanliga. Jag tycker att det är en kanonhoj, höll på med precis samma val som du men valde TL för att den är så smäcker och enligt mig så jävla snygg.

Min har varit helt problemfri de ca 1000 mil jag kört

Ett tips: KÖP:Bugar

Suzuki har en märkesförsäkring nu oxå, ny för i år. Och för vissa (beror på var man bor, ålder yada yada) så kan man komma ner till 4000 hel/hel år för en TLS.


Det har jag missat, vilket bolag???

Länsförsäkringar, suzukiförsäkringen har ett eget nummer: 0771666185

försäkrade en TL jag nyligen köpt där, 3700:- halv/helår 25år i storstad (gbg)

sjukt prisvärt :tummenupp
 
Smaken är ju som baken :)

Men kan hålla med att Falcon inte blir riktigt komplett utan en Bellypan..vilket min hade :tummenupp

Anledningen till att den är lite dyrare kan ju bero på att utbudet inte är så stort samt att det faktikst är en grym hoj.

Säga vad man vill om italiensk kvalitet med Aprilian håller väldigt hög kvalitet

Lycka till!



Har kollat på Falco men e inte helt sugen på utseendet..
samt den e ju typ 15k dyrare än dom andra 2 om man jämför mil osv..
Vill ha en hoj med helst under 3000mil absolut under 4000mil.
 

Bifogat

  • Falco.jpg
    Falco.jpg
    180.7 KB · Visningar: 105

Håller med Köööööp :tummenupp
Du ville ju helst ha just en gul, inte något som växer direkt på träd när det gäller Tillisar:va
Sen är det ju en -00 inga sjukdomar på dom allt fixat. Och till råga på allt lite mil och alla orginaldelar så vad väntar du på?? :confused:
22 mil enkel resa är väl inget :brinnerup
Hade min varit ihopplockad så hade du fått testa :yoparty så hade du insett vilket monster det kan vara :D
 
Har ägt och kört Vtr1000F och äger och kör en TL1000s nu. Kan inte riktigt hålla med om att körställningen skulle vara sämre på TL snarare bättre. Jag är ändå 190 cm.

Mer mos, bättre drag genom hela registret på TL. Har bytt ut min bakdämpare mot en från Bitubo och det är jordens skillnad. Min är bänkad till 119.5 HK på bakhjulet, VTR har väl 112 i motorn va?

Köp en TL. Min är en 97:a med alla grejjer åtgärdade. Firman den är såld på böt ut motorn på garanti till en modell -98. Hittade en spricka i fästet till originalstötdämparen bak, men det gör ingenting eftersom utbytesdämparen inte nyttjar det fästet...


EDIT: Suzuki märkesförsäkring hos Länsförsäkringar: 2797:- Hel/Hel
 
Tjena har precis vart o köpt cyckel nu och det vart tyvärr ingen tls utan jag öka budgeten lite o köpte en SV1000 -04.
Är super nöjd och ljudet mmm d e ren ondska som kommer ur dom piporna (titan burkar)
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top