VTR 1000 Firestorm - Vad betalar DU och till VEM?

så ni som betalar runt 10 loppor för "gamla" 97-00:or räknar med att skrota hojen inom 3 år?
hittade 3st 97/98:a för 30-35000kr....

helförsäkra en hoj där premien är ca 30-35% av vad den är värd... nja...
jag skulle då inte helförsäkra, på sin höjd halvförsäkra.

//håkan

hondas märkesförsäkring på if... är ju rena skämtet, samtliga försäkringar jag kollat där har det blivit förmånligare att försäkra en honda med deras ordinarie försäkring, sen att dem har en självrisk på 25000:- på vagnskadan i deras "så förmånliga" försäkring är ju oxå rent åt h....vete... PS har jobbat på if... tidigare DS

hondas märkesförsäkring på if... är ju rena skämtet, samtliga försäkringar jag kollat där har det blivit förmånligare att försäkra en honda med deras ordinarie försäkring, sen att dem har en självrisk på 25000:- på vagnskadan i deras "så förmånliga" försäkring är ju oxå rent åt h....vete... PS har jobbat på if... tidigare DS
Verkligen? Du verkar inte ha så stor koll :rolleyes:
Tråden handlar om VTR 1000 F, den klassas av Honda/if... som en Sport Touring kl 2. Självrisken är där 6000 kr och inget annat! :mattias :fakta

Last edited:
All info här:
http://hondamc.com/homc/templates/Page____5379.aspx

VTR-F = Sport Touring 2. Du är 19 år och får dubbel premie, 11 800 hel/hel om jag tar rätt på dig, din ålder och var du bor.
Det kostar ett mail eller ett telefonsamtal till if... och ta reda på exakt :tummenupp

Jo men nu spekulerar jag ju bara, inte läge att köpa hoj riktigt än men ville ha en fingervisning. Runt en tusenlapp i månaden kan man ju nog leva med.. :)

Tack så mycket!

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...