Vrida om en nyckel

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Jag får inte nyckeln att vridas, varken den vanliga eller reserven. Hur löser jag detta? spruta 5-56 på nyckeln först eller skadar det? Jag antar att det blir att beställa nytt tändningslås men det vore kul att veta vad som har hänt... Det har aldrig varit några problem tills att det helt plötsligt bara inte funka att vrida om den... (båda nycklarna passar tanklocket, så jag har inte tagit fel)

Ingel skrev:
2365582 Jag får inte nyckeln att vridas, varken den vanliga eller reserven. Hur löser jag detta? spruta 5-56 på nyckeln först eller skadar det? Jag antar att det blir att beställa nytt tändningslås men det vore kul att veta vad som har hänt... Det har aldrig varit några problem tills att det helt plötsligt bara inte funka att vrida om den... (båda nycklarna passar tanklocket, så jag har inte tagit fel)

Gissar på stöldförsök.

Spreja lite 556 eller låssprej

/Fredde

Är det inte lättare att spruta på femfemtiosex än att skriva ett inlägg? Nej det skadar ingenting.

Mitt tändlås är lite halvkass. Om man simulerar ett spasmer-anfall samtidigt som man vrider så brukar det funka.

Chronic skrev:
2365584 Är det inte lättare att spruta på femfemtiosex än att skriva ett inlägg? Nej det skadar ingenting.

Tänkte på det där elektroniska tändlåset, men efter att ha spenderat ungefär 5 sekunder och tänkt på det efter att ha skrivit inlägget så kom jag på att det antagligen inte sitter i själva slidan...

jag tar å provar, men allt känns så konstigt. jag har juckat i ungefär en timme utan lyckats.

Ingel skrev:
2365637 ... men efter att ha spenderat ungefär 5 sekunder och tänkt på det efter att ha skrivit inlägget så kom jag på att det antagligen inte sitter i själva slidan...

jag tar å provar, men allt känns så konstigt. jag har juckat i ungefär en timme utan lyckats.

Du kanske är gay? :tomten

Byta tändningslås på en Honda med H.I.S.S är inte gratis, måste koda om nycklar och grejer + att du förmodligen måste byta tanklock och cutslås om du ska ha samma nyckel till hela cykeln.

Fick något liknande med min, det var styrlåset som hade hängt sig på något konstigt sätt. Vredstyret fullt till vänster, låste och sedan låste upp styrlåset igen så släppte det.

\Masonit

det är löst nu, jag låter nyckeln sitta i låset för HISSens skull, sen kopplar jag ihop den röda och den svarta kabeln när jag ska ut och köra. funkar kanon :tummenupp

På min hoj var det skapligt svårt att öppna tändningslåset med orginalnyckeln, så förra ägarn hade gjort en ny nyckel, å rekommenderade mig att använda den, för orginal va ju såååååååååå dålig :rolleyes: Jag smorde upp låset å sen funkade bägge nycklarna klockrent...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg