Vrf Startar Inte Min Minimoto !!!

Extreme_

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
minimoto
VRf startar inte min minimoto ? JAG har köpt ny förgasare ny tändstift och ett nytt tändspole ... Vad kan då va felet ????????????????????????????????????????? BLir ARg på den orkar inte me den längre =S ..

Får du gnista? Får den verkligen soppa? Är reedventilen tät? har du komp i motorn? står tändningen rätt?

funkar alla dessa delar som de skall så funkar motorn... enkelt va :tummenupp

Hur kan man kolla om den får komp i motorn ? =S ... JAg har gnista ja för de e eny tändstift å jag har kollat så den får gnista ,, Red ventligen vart ligger den ? ... JAg har öppnat locket under förgasarn du vet å kollat om de e fylld me bensin för då får den ju bensin å de hade den ..

Komp... om du drar i snöret och det är samma motstånd hela vägen när du drar har du inge komp, men om det däremot "tar emot" en gång per varv på motorn så har du komp.

Reedventilen sitter mellan förgasaren och motorblocket och består av ett eller 2 st metallbleck som skall fungera som en backventil.

Hmmm .. När jag drar i snöret verkar de gå rätt bra elr normalt så som de ska .. Va menar du med har du ett jobb till mig ? =S ..Undrar du om du kan komma å fixa den lr ? va menaru ?

Hmmm .. När jag drar i snöret verkar de gå rätt bra elr normalt så som de ska .. Va menar du med har du ett jobb till mig ? =S ..Undrar du om du kan komma å fixa den lr ? va menaru ?

Då har du alla förutsättningar för att den skall gå. Funkar det med startgas?
Om det funkar med startgas så har du ett förgasarproblem och funkar det inte så har du ett tändningsproblem. Vet att tändspolarna på de där små rackarna håller lite sisådär kvalitet. Kan ju vara så att gnistan är för svag för att den skall orka ge gnista under kompression. men eftersom du säger att du har gnista får vi väl anta att du har det. Då kan det i princip bara vara att den tänder vid fel tidpunkt kvar sitter verkligen svänghjulet rätt?

Ang jobb... är ju uppsagd från mitt nuvarande jobb så...data eller teknikjobb är intressanta.

Om det inte vore för att du bor en bit bort så skulle jag säkert kunna hjälpa dig attt få fart på lillen.

OKej .. Men har du msn så kan vi snackar mer om de var bor du nånstanms om du får igång min minimoto hur mkt ska du ha för då ? xD

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman