Voxit Voice Xpress - Ordbehandling.(TEST!)

M.G.F

I'm with stupid
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
CBR 1000 RR HRC Trico '09
Jag känner mig tvingad av högre makter att skriva in min och min sambos lilla test av ett program vi fick. Programmet heter Voice Xpress och det är ett program som omvandlar tal till textform.

Vi skrev en liten korkad text och lät programmet översätta våra röster.

Jag talar skånska och min sambo med stockholmsdialekt.

Här kommer texten och vad programmet översatte det hela till.

Snart är det jul och då är alla mysiga och varma i kroppen. Detta innebär således att bastun är helt överflödig under hela december månad. Vi ser pepparkakor bli uppätna av våldsamma hämndlystna tonåringar med alldeles för mycket mjölkmustach.

Mattias läser:

Snart är julbordet går alla mysiga och varma kroppen detta innebär således att bastun med överflödig under hela december månad vill säga pepparkakor bli uppätna och våldsamma en-när tonåringarna alldeles för mycket mjölk mustasch ungt.

Hanna läser:

Snatterier och bevara den mysiga varm i kroppen detta innebär således endast är helt överflödig under hela december månad vi ser pepparkakor bli uppätna våldsamma han visste att tonåringar är besviken när det gällt mustasch.

Kan bara säga att vi vrider oss av garv här hemma... :rofl :rofl

Datorn får ju spelet när det raspar in lite skånska i den :)

ring voxit supporten :hihi

blir lika kul när man är förkyld

Mickez77 skrev:
Datorn får ju spelet när det raspar in lite skånska i den :)

ring voxit supporten :hihi

blir lika kul när man är förkyld

Men jag har ju kalibrerat programmet efter min röst. Så skånskan borde inte spela en så jättestor roll. Det som överraskar däremot är att min sambo som talar klockren rikssvenska har svårast att få rätt översättning.

M.G.F skrev:
Men jag har ju kalibrerat programmet efter min röst. Så skånskan borde inte spela en så jättestor roll. Det som överraskar däremot är att min sambo som talar klockren rikssvenska har svårast att få rätt översättning.

Låt din sambo kalibrera programmet, så får du se hur övriga sverige uppfattar er danskar. :rofl

Hon har också kalibrerat. Och jag pratade med hennes profil igår. Samma resultat. :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti