voren lade av :-( behöver hjälp

husqvarnan

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
husaberg 450 -07
var ute och åkte på isen idag med Voren när den sade upp sig :-(

känner hur hojen börjar vibrera vid en fullgas körning på raka. blev lite orolig så jag slog av på gasen och kände hur den kändes kraftlös. tomgången fanns inte så den la av, kickade igång den och kände att det saknades komp och till min förvåning så ser jag hur hela cylinder skakar och lättar vid cylinderfotspacknigen !!
pinnbultarna har alltså gärgat upp sig. bogserar hem den och drar dit alla bultarna efter mycket om och men (måste ju riva halva cykeln)

när jag test startar den så har jag fortfarande dåligt komp. den går igång men går bara några sekunder innan den lägger av. några tips på vad som kan ha hänt ? toppen verkar funka utan att släppa något komp, cylinderfotspackingen som gått ?

någon kunnig som vill hjälpa till ? blir till att riva i veckan :-( haha då åker 530 cc på !

mvh// johan

Om pinnbultarna släppt lär topplockspackningen ha gått också.Riv isär och kolla efter skador för säkerhets skull.Och om du har några gängor kvar i blocket.

husqvarnan skrev:
var ute och åkte på isen idag med Voren när den sade upp sig :-(

känner hur hojen börjar vibrera vid en fullgas körning på raka. blev lite orolig så jag slog av på gasen och kände hur den kändes kraftlös. tomgången fanns inte så den la av, kickade igång den och kände att det saknades komp och till min förvåning så ser jag hur hela cylinder skakar och lättar vid cylinderfotspacknigen !!
pinnbultarna har alltså gärgat upp sig. bogserar hem den och drar dit alla bultarna efter mycket om och men (måste ju riva halva cykeln)

när jag test startar den så har jag fortfarande dåligt komp. den går igång men går bara några sekunder innan den lägger av. några tips på vad som kan ha hänt ? toppen verkar funka utan att släppa något komp, cylinderfotspackingen som gått ?

någon kunnig som vill hjälpa till ? blir till att riva i veckan :-( haha då åker 530 cc på !

mvh// johan

Låter inget bra!!! Sluta kicka!!! börja riva!!! o kolla att insatsgängorna i blocket sitter kvar!! kvaliten på aluminiumet är ganska kass...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman