Vor

rabski

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Klx650 - Såld
Jag sökte runt lite i forumet och hittade en del trådar om VOR, men det är mest gammla trådar.

Så ja tänkte höra ifall någon har koll på hur läget är med dem?

Fortfarande svårt att få tag i delar?

Har hittat en fin Vor 503 -00 som jag är intresserad utav nämnligen.

Efterssom det är ett udda märke kan man nog anta att det är svårt med delarna..

Cervantes skrev:
2433536 Efterssom det är ett udda märke kan man nog anta att det är svårt med delarna..

hmm... det är så illa alltså.
va är det som brukar gå sönder på sådana här hojjar?

rabski skrev:
2433817 hmm... det är så illa alltså.
va är det som brukar gå sönder på sådana här hojjar?
De är tävlingscyklar precis som till ex husaberg. Går åt delar lite nu och då och det är mycket som skall bytas. Långa leveranstider på ibland flera månader när man behöver delar ofta = ingen körtid. :tummenner

philsson skrev:
2434179 De är tävlingscyklar precis som till ex husaberg. Går åt delar lite nu och då och det är mycket som skall bytas. Långa leveranstider på ibland flera månader när man behöver delar ofta = ingen körtid. :tummenner

Hmm... riktigt synd det..

Dom är så jädra coola, och ska visst gå rätt bra oxså vad ja hört.

Jag skulle haft den till att köra gata med, inte motorväg, utan kunna köra till kompisar och så.
Slits den mer då tros?

rabski skrev:
2434297 Hmm... riktigt synd det..

Jag skulle haft den till att köra gata med, inte motorväg, utan kunna köra till kompisar och så.
Slits den mer då tros?

Jag håller med föregående talare. Det är en racehoj och de kräver underhåll. Gillar man inte att skruva bör man satsa på en stor KTM, typ 640, eller kanske en Yama TT-R med motardkit eller liknande.

rabski skrev:
2434297 Hmm... riktigt synd det..

Slits den mer då tros?
Det är varvtalet som tar död på motorn,"lugn" körning som folk tror gynnar motorn, alltså gatkörning. Tvärt om slits motorerna mycket mer på gata pga de högre varven. Motorväg är inte att tänka på mer än vid undantag.

Oki, det hade ju blivit en massa små-vägar mest.. typ enbart 70 vägar.

Kanske, kanske 90 ibland.

Jag har pratat lite me killen som säljer, och han säger att den gått ca 40mil. Och det är väl inte så mycket?
Funderar på att åka och kolla på den iaf, är inte så långt iväg.
Något speciellt man ska kolla efter?

Jag säger bara....italienskt uddamärke med få återförsäljare...
Fast i övrigt är den säkert lika bra som vilken cross som helst!

rabski skrev:
2435504 Oki, det hade ju blivit en massa små-vägar mest.. typ enbart 70 vägar.

Kanske, kanske 90 ibland.

Jag har pratat lite me killen som säljer, och han säger att den gått ca 40mil. Och det är väl inte så mycket?
Funderar på att åka och kolla på den iaf, är inte så långt iväg.
Något speciellt man ska kolla efter?

40 mil på 6-7 år? Sure, kanske om den stått på museum men annars är det ju högst osannolikt.

philsson skrev:
2434358 Det är varvtalet som tar död på motorn,"lugn" körning som folk tror gynnar motorn, alltså gatkörning. Tvärt om slits motorerna mycket mer på gata pga de högre varven. Motorväg är inte att tänka på mer än vid undantag.

Högre varvtal på gata än på bana:va När var du på en bana senast? Eller är det bara jag som gillar att använda hela registret....

M:et skrev:
2436373 Högre varvtal på gata än på bana:va När var du på en bana senast? Eller är det bara jag som gillar att använda hela registret....

Han menar nog konstant högt varvtal, dvs motorväg i högre hastighet och liknande. Bana ger ju mer omväxlande varvtal fast man pressar ju motorn rätt bra där...

erik skrev:
2436698 Han menar nog konstant högt varvtal, dvs motorväg i högre hastighet och liknande. Bana ger ju mer omväxlande varvtal fast man pressar ju motorn rätt bra där...
Det var dit jag ville komma. Det är därför min uppfattning att det sliter mer att köra gata än bana, då det är min övertygelse att det är varv som dödar motorn.

Japp, enligt alla VOR-ägare jag pratat med i varje fall.
Räkna med att det kan strula rejält med delar till VOR, speciellt då specifika delar som ej används av andra märken oxå.
Motor, chassie, plast lär vara knivigt medan broms, förgasare, hjul, fjädring etc. lär gå å fixa delar till betydligt lättare även om du kanske får handla runt lite hos olika handlare för å få allt :)

VOR'n är ju en rejshoj så räkna med service där efter ... motsvarande Husaberg, Husky, KTM RFS etc.
Dock har väl VOR shims å kuggdriven kam om jag inte minns fel så där e väl intervallet lite annorlunda.

rabski skrev:
Fortfarande svårt att få tag i delar?

Japp, enligt alla VOR-ägare jag pratat med i varje fall.
Räkna med att det kan strula rejält med delar till VOR, speciellt då specifika delar som ej används av andra märken oxå.
Motor, chassie, plast lär vara knivigt medan broms, förgasare, hjul, fjädring etc. lär gå å fixa delar till betydligt lättare även om du kanske får handla runt lite hos olika handlare för å få allt :)

VOR'n är ju en rejshoj så räkna med service där efter ... motsvarande Husaberg, Husky, KTM RFS etc.
Dock har väl VOR shims å kuggdriven kam om jag inte minns fel så där e väl intervallet lite annorlunda.

Japp precis det är annorlunda. Åker själv VOR 530 EN -04 o man behöver inte bekymra sig värst över ventiljusteringar. Är man nojjig kan man kolla ty pefter varje hegrejs.. men jag nöjjer mig o kolla spelen en gång per säsong.

Det man ska kolla på en VOR är att den kan vara tävlingskörd, kalla att de typiska grejorna fjädringslänkage och styrkronana lagring är okej t ex.

Jag byter olja då jag ser att den blivit väldigt mörk. - Typiskt efter ett gäng väckors helgkörningar... blir ju en del jox ifrån kopplingen.

Annars ere bara o kicka o köra... Återförsäljare med snabba leveranstider finner du hos http://www.mxe.se/ som är min lokala distibutör! Som längst har jag väntat en vecka på prylar .. o det var maguralocket till kopplingen... vart en lite vurpa så man pajjade ventillyftar grejen. Numer har han de mesta hemma.

Mvh Peter (VOR 530 EN o KTM 950 Adventure)

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back