VOR motard

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Sthlm-Sollentuna
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
har sökt igenom forumet med man hittar bara trådar men "VOR har inte bra kvalite har jag hört" och dylikt..kan ingen som har eller har haft en VOR 501 (heter dom väl) berätta..är lite nyfiken på hojjen.
 
folk här verkar ha lite dålig koll på sporthojar som inte heter gsxr-cbr-zxr-r1 :tungan

För supermotard och enduro/cross-hojar är också sporthojar! Betydligt fler som tävlar med dom än rena asfaltshojar!

Jag kan tyvärr inte säga annat än vad du redan vet; VOR har ett rykte om sig (iaf i sverige) att ha dålig kvalité, men om det är sanning eller inte har jag ingen anning om!
Du får nog kolla på grusbus-forumen istället!
 
Jocke W skrev:
har sökt igenom forumet med man hittar bara trådar men "VOR har inte bra kvalite har jag hört" och dylikt..kan ingen som har eller har haft en VOR 501 (heter dom väl) berätta..är lite nyfiken på hojjen.
jag har åkt mycket vor, vässad sådan.. har mekat VOR, så jag vet en hel del om motorerna...

jag kan ge dig lite info, dock offline!!! av olika skäl... pip mig via icq eller mail..
 
Jag vet inget om dem. Vet inte ens hur man ska uttala namnet. Voor, vår, vour, vårr? Någon som vet?
 
acura skrev:
Jag vet inget om dem. Vet inte ens hur man ska uttala namnet. Voor, vår, vour, vårr? Någon som vet?

Jag utalar nog Voor...sen om det är rätt skiter jag i =P
 
Tamtech skrev:
jag har åkt mycket vor, vässad sådan.. har mekat VOR, så jag vet en hel del om motorerna...

jag kan ge dig lite info, dock offline!!! av olika skäl... pip mig via icq eller mail..

du har mail!
 
Kicka framåt kändes skumt tills jag slant och den kunde slå tillbaka på smalbenet, då kändes det ont istället.
 
Xo skrev:
Kicka framåt kändes skumt tills jag slant och den kunde slå tillbaka på smalbenet, då kändes det ont istället.

Kändes ont.. :lol
Det känns ganska konstigt när man hör något metalliskt studsa mot marken samtidigt som man stampar i backen och undrar var fan tog kicken vägen.
 
Xo skrev:
Kicka framåt kändes skumt tills jag slant och den kunde slå tillbaka på smalbenet, då kändes det ont istället.

Det gjorde jag i Fredags, på en Vertemati.
Funkade helt okej, fast jag är ganska lång så jag slipper balansera hojen på stödet när jag ska kicka igång.
 
kickar man framåt? eh okey..varför har dom gjort så?
 
Polaren är inne på sin andra Vor enduro...
Har fungerat bra för honom, enda jag kan säga om Vor...
Han har förvisso fått byta lite junk, typ bakramen...
Var en 400'a .. Hans nya 530 -04 ser välldans seriös ut med
Öhlinare runtom osv ...
 
Jag har bara testkört en bekants VOR på crossbana, men den kändes lätt, snabb, smidig och avgav ett härligt ljud.

Kicka framåt kändes annorlunda, men den var lätt att starta så who cares.

Kolla runt på nätet efter priser, snacka med VORarna här på forumet ang. priser på delar/filter etc, och dra till en handlare och provkör :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top