Vor 503 Sm

andman

Va????????
Gick med
9 Jun 2005
Ort
Linköping
Hoj
Street Triple 675
Jag är på jakt efter en motard.

Är det nån som har erfarenhet av en vor 503 sm, har den bra effekt?
Är den kul och lätt att leka/slanga med?
Vad är det för serviceintervall?
Är den ett bra alternativ till tex yamaha 426/450?
 
En bekant hade en Vor och fick vänta på reservdelar till den i många månader innan han kunde laga den. Tänk på det. Annars är det väl en fin hoj så som jag vet!
 
andman skrev:
Jag är på jakt efter en motard.

Är det nån som har erfarenhet av en vor 503 sm, har den bra effekt?
Är den kul och lätt att leka/slanga med?
Vad är det för serviceintervall?
Är den ett bra alternativ till tex yamaha 426/450?

Hallå.. vell.. man kan nog säga att jag har hållt på lite med VOR...
om dom e bra eller inte beror nog lite på vad du e ute efter...
räkna med relativt mycket mek, om du jämför med Yaman. nä inte särskillt bra med effekt standard.. men vässa så... jag fick ut 63 på hjulet med 530kit, fcr41, helsystem, kraftigt moddad topp o en mycket skum kamaxel..

chassiet är däremot mycket trevligt... efter 3 totalras så lässnade jag på skitet o skickade i en husa 600 motor.. voren är nämligen e mycket snarlik kopia på husan.. då blev det liksom möjligt att hitta delar o så, voren e 5växlad vilket suger fett då det inte går att dreva den så mycket.

En VOR måste men älska och vara lie av en entusiast..
men viket chassie....

nä om du bara ska vara ute o steka, leka runt o inte tänka så mycket på hurvida hojen håller ihop eller inte så blir nog japanskt det ända rätta..

om du ändå ska handla vor så har jag ett 530 kit till salu, KOLV cylinder, kamaxel...

//T
 
Tack för svaren, låter som det blir att leta vidare efter en annan cykel...vad skulle ni föreslå om man vill ha en rolig leksak?
 
Vor precis som Vertemati finns väl inte längre, inte i nuläget iaf.
 
RookieSM skrev:
Vor precis som Vertemati finns väl inte längre, inte i nuläget iaf.

nja...det e väl lite upp o ner liksom... men jag tror att vor finns kvar, men så e det ju med alla italienska märken... men vor var ju vertemati en gång i tiden, kommer ihåg att till o med stog bimota på motorkåporna i början...

vor e väl dom som har haft mest produktutveckling genom åren...

//T
 
Vor verkar vara under omkonstruktion just nu, lär vara uppköpt av nya ägare men det är mycket förhandligar och hysch hysch enligt det man kan luska ut från importörer runt om i världen.

Vertemati är uppe å snurrar igen sen i höstas/vintras enligt dem själva och importören. Lär jobbas på nya modeller.

VOR = Vertemati Off Road så visst finns den en hel del gemensam historia där ;)
 
En kompis körde VOR års mod 2002 i mx version. Efter diverse motor ras och avhoppad ram lessnade han och la ner sin mx satsning.
Han gillade körbarheten men resten.................

Ett riktigt junk hoj men visst är VOR = Hårdrock :yoparty

Leta vidare efter något mer vanligt så får du mindre grått hår och mer mil för pengarna
 
Hittade en rätt trevlig yamaha yz 450 -03:a
hur är den, hur lätt är det att regga den?
Ägaren sa att det inte gick att lv-regga den men att den bör gå att e-regga.
Vad tycker farbror blå om att man kör en e-reggad motard på gata?
Vad kostar det att e-regga den, och vad ska den vara utrustad med för att kunna reggas?
 
andman skrev:
Hittade en rätt trevlig yamaha yz 450 -03:a
hur är den, hur lätt är det att regga den?
Köp en WR450F istället så slipper du alla bekymmer med att e-regga, endurolicens och allt vad det innebär... Den är landsvägsregistrerad från början och det skiljer väl knappt någonting i effekt/vikt (?) mot YZ450F.
 
Eldstorm skrev:
Köp en WR450F istället så slipper du alla bekymmer med att e-regga, endurolicens och allt vad det innebär... Den är landsvägsregistrerad från början och det skiljer väl knappt någonting i effekt/vikt (?) mot YZ450F.

jag kan ha fel... men e-reg finns väl inte kvar längre (nyregistrering) utan det blir automatiskt lv-reg.. EU-vettu..

//T
 
andman skrev:
Vad tycker farbror blå om att man kör en e-reggad motard på gata?
Vad kostar det att e-regga den, och vad ska den vara utrustad med för att kunna reggas?

Glöm det. Du förstör bara för oss som iaf försöker använda E-reg som det är tänkt.
 
OK!
tack för svaren, antar att jag får fortsätta att leta...ni kanske vet nån som vill bli av med en rolig motard...
 
Back
Top