volvo bigfront kod??

Pelle81

Luktar smegma, mysk och svett
Gick med
22 May 2005
Hoj
Veteranare av olika slag
hade inne bilen på lite service (svart) och då måste dom ha lyft polerna på batteriet för radion var nollställd.... code står det på den.
skitenkelt tänkte jag och tog fram min pärm med instuktionsboken och allt annat i..... just det koden saknades :huvet

åkte till volvo och ville ha lite hjälp med detta men det skulle dom ha 350 spänn för :fatta!

vet någon om koderna finns nätet eller om man kan låsa upp skiten själv

Nej de går inte att fixa det själv. Men Volvo har olika system att gå in o kolla i. Men de är inte säkert att det funkar, beroende på var bilen har blivit såld.

I de flesta fall ska dom gå in o kolla i ett systerm som heter VF04 och slår in regnumret och så ska koden finnas där men ja dom komer att debitera dig 350 riksdaler för detta. I värsta fall om dom inte har den får dom plocka ut radion och plita ner Artikelnumret på radion och serienumret och skicka förfrågan till Volvo. Då kan det ta allt mellan 5 min och en vecka. Kostar likväl 350 kr.

Pelle81 skrev:
hade inne bilen på lite service (svart) och då måste dom ha lyft polerna på batteriet för radion var nollställd.... code står det på den.
skitenkelt tänkte jag och tog fram min pärm med instuktionsboken och allt annat i..... just det koden saknades :huvet

åkte till volvo och ville ha lite hjälp med detta men det skulle dom ha 350 spänn för :fatta!

Jag vet inte om koderna finns nånstans, men det jag vet är att du inte ska chansa på koden 3 ggr i följd. Det är dumt. :gnissla

tyvärr har du den inte nerskriven nån stans är det bara betala... kan dock va värt att ringa runt och begära pris alla tar inte samma pris..

Pelle81 skrev:

Kan kolla upp detta om en timme. Hoppas inte du köpt en stulen stereo bara och man hjälper dig att låsa upp den ;)

*Edit* Kunde inte hjälpa tyvärr.

Last edited:
Empa skrev:
Kan kolla upp detta om en timme. Hoppas inte du köpt en stulen stereo bara och man hjälper dig att låsa upp den ;)

*Edit* Kunde inte hjälpa tyvärr.
Hehe. Dubbeldin från volvo är rätt heta på stöldmarknaden ;)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg