Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Palte skrev:Tråkigare bilar vet jag inte om man kan hitta? 50000 får man ju en fin BMW 5-serie touring, både komfort och lite kul att köra.
M.G.F skrev:Knappast tråkigt att köra en 850 Turbo. Sedan att BMW gör fina bilar det går inte att förneka MEN kom inte och snacka om tråkiga bilar. För så mycket kan jag säga att om man nu måste ha BMW så finns det inget kul under 325 och inget kul under 540. Dessutom är E34 fula så det stänker om det. E39 däremot är jäkligt fina, men då får vi öka på priset ett par 10 000:- också.
Palte skrev:E34 kanske inte är snygg men det är ju knappast 855 heller![]()
Omegan har väl bra mkt bättre utrymmen både i bagaget och kupén än volvon (och speciellt BMWn)
M.G.F skrev:Knappast tråkigt att köra en 850 Turbo. Sedan att BMW gör fina bilar det går inte att förneka MEN kom inte och snacka om tråkiga bilar. För så mycket kan jag säga att om man nu måste ha BMW så finns det inget kul under 325 och inget kul under 540. Dessutom är E34 fula så det stänker om det. E39 däremot är jäkligt fina, men då får vi öka på priset ett par 10 000:- också.
M.G.F skrev:Jämför du bilarna i sig så är en 855:a bra mycket snyggare än en 520 Touring eller en 540 för den delen.
Jag litar iaf inte på bilar med stora värdeminskningar. Tycker inte en bil från 98-00 ska kostar under 60 000:-. För det måste vara av en anledning och oftast brukar det handla om utrustning och grundpris. Men vad vet jag, Omegan kanske är en jättebra bil. Men jag hade aldrig satt mig i en Opel. Fast det är ju mycket princip också.
Dee_cati skrev:Jag har åkt i en enda rolig volvo och det var en halvtrimmad t5:a. Men den var knappast rolig så att man drog på smilbanden. Bmw däremot har man faktiskt roligare i även i en 320, det chassiet är ljusår från volvons. Men det kvittar iofs i detta sammanhang då det inte letas en bil med bra original väghållning...
Måste bara flika in att polarens e36'a (328, 95:a) drar 0.85 vid 130km/h på landsvägen. Vet ej om den är optimerad eller dylikt men det är riktigt snålt. Sen att den drar 1,5-17 i stan är en annan femma....
Micke O skrev:Man får väl hoppas att inte service på alla BMW kostar som på 7-serien. Har förstått att det är DYRT att serva t ex 750![]()
Palte skrev:Lånade syrrans V70 -99 i sommras sedan dess är jag absolut övertygad om att ALDRIG köpa en Volvo, men det är ju också en princip.
Palte skrev:Det är nog inte värre än någon annan bil. Kamrem slipper du byta vilket brukar vara dyrt(kedja).
Jasså är den det. Kan det inte ha att göra med personlig smak också?M.G.F skrev:Jämför du bilarna i sig så är en 855:a bra mycket snyggare än en 520 Touring eller en 540 för den delen.
Goodstuff skrev:Jasså är den det. Kan det inte ha att göra med personlig smak också?
Volvo är sjukt trista och fula i min mening.
Ja jag vill gärna hävda att detta är en subjektiv åsikt och ingen sanning. Dessutom går det att byta fälgar om man inte gillar dem. Du får gärna säga att Volvon är snyggare men det är ju din åsikt och ingen sanning likt den att Yamaha är bäst.M.G.F skrev:Formgivningen, fälgarna ser bättre ut på en Volvo 855 än en 5-serie Touring i E34-karossen. Men vill du hävda något annat så får du jättegärna göra det.
Micke O skrev:Jag ser att du aldrig sett en verkstadsräkning tillhörande en
Nej det har jag inte och skulle inte vilja det heller.
Jämför man äpplen och äpplen och inte äpplen och päron så är inte BMW dyr att reparera.
Palte skrev:Micke O skrev:Jag ser att du aldrig sett en verkstadsräkning tillhörande en
Nej det har jag inte och skulle inte vilja det heller.
Jämför man äpplen och äpplen och inte äpplen och päron så är inte BMW dyr att reparera.
Nej, jag skrev ju att jag hoppas att inte alla Beemers är lika dyra att repa eftersom BMW-maffian genast började propagera![]()
Micke O skrev:Nej, jag skrev ju att jag hoppas att inte alla Beemers är lika dyra att repa eftersom BMW-maffian genast började propagera![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |