Volvo 360GL Med TURBO

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Såå, då har men en Gubb volvo 360 GL med Fet turbo i....laddar runt 1.0 bra just nu, kan ladda upp mot 1.5 typ..............hehe

Det kommer filmer på den om det är någon som är lite nyfiken......

kör ju lätt mätaren ut...................... :yoparty :yoparty

Var det den på blocket? Såg inte mycket ur men som han skrev, sleeper:-) Så det ska va! Ha så kul

För er som inte vet, så finns det en "grym" 360 orignal på 250hk. Dock bara gjord i 11 exemplar. Hade varit fett att äga en av dom, även om dom är bland det fulaste som tillverkats.

Den enda 360 som jag vet är värd att äga kommer väl från Maranello?.. :)

Therudeboy skrev:
För er som inte vet, så finns det en "grym" 360 orignal på 250hk. Dock bara gjord i 11 exemplar. Hade varit fett att äga en av dom, även om dom är bland det fulaste som tillverkats.

Aldrig hört talas om. Måste till något fysiskt bevis innan jag tror på det. Eller är det någon fabriks-rallybil som dom slopade fort som fan?

Anthrax skrev:
Den enda 360 som jag vet är värd att äga kommer väl från Maranello?.. :)

Aldrig hört talas om. Måste till något fysiskt bevis innan jag tror på det. Eller är det någon fabriks-rallybil som dom slopade fort som fan?

Volvo är det! Och ja, det hela började som en rallybil men efterfrågan var stor eller nåt sånt där så dom släppte 10 exemplar till. Ska se om jag kan googla fram lite info till dig.

Therudeboy skrev:
Volvo är det! Och ja, det hela började som en rallybil men efterfrågan var stor eller nåt sånt där så dom släppte 10 exemplar till. Ska se om jag kan googla fram lite info till dig.

Bring it on!!

Anthrax skrev:
Eftersom Therudeboy verkar ha somnat så hjälper jag han lite.. :)
Volvo_363-2.jpg

Volvo_363_CS.jpg

Last edited:
Är det inte att växellådan sitter baktill som ger en bra fördelning i den där? Har hört att den ska vara grym på grus, men ful som stryk är den iallafall.

vågen skrev:
Är det inte att växellådan sitter baktill som ger en bra fördelning i den där? Har hört att den ska vara grym på grus, men ful som stryk är den iallafall.

Ja, den har De Dion-bakaxel, precis som Alfa Romeo hade på de senare bakhjulsdrivna bilarna. Vxl-lådan är ihopbyggd med bakdiffen. Tyvärr gör det att man måste ha ett länkage mellan spaken och lådan som gör att det känns lite sladdrigt.

Ang. 363 CS....är det inte den där ruttna v6:an som gjordes ihop med renault som även satt i "sportbilen" DeLorean? Har hört en sån köra förbi i växjö...låter som när en snorunge skall leka bil och pluddra med munnen... :blah

Den motorn var väl inget annat än problem. :rolleyes:

Jag säger som jag alltid säger till Volvo-ägare. Det kvittar hur mycket man skruvar, trimmar och putsar, det kommer alltid att förbli en Volvo.. :7peta

Josafan skrev:
Ang. 363 CS....är det inte den där ruttna v6:an som gjordes ihop med renault som även satt i "sportbilen" DeLorean? Har hört en sån köra förbi i växjö...låter som när en snorunge skall leka bil och pluddra med munnen... :blah

Den motorn var väl inget annat än problem. :rolleyes:
PSA-motorn är en gemensam för Renault/Citroen/Volvo.

Anthrax skrev:
Jag säger som jag alltid säger till Volvo-ägare. Det kvittar hur mycket man skruvar, trimmar och putsar, det kommer alltid att förbli en Volvo.. :7peta

Hade varit rätt äg att dra din bämwe med en volvo 360. Borde fan köpa en sådan och sätta juggarna här omkring på plats så dom inte tror att deras 316/m3 är så feta. :)

Therudeboy skrev:
Hade varit rätt äg att dra din bämwe med en volvo 360. Borde fan köpa en sådan och sätta juggarna här omkring på plats så dom inte tror att deras 316/m3 är så feta. :)

Hehe... Därför jag vill smacka på ett 320-emblem, så att man lockar alla golf gti-wannabe´s till lite spö.. vaddå falsk marknadsföring?.. :D

Men man ska väl jämföra bilar som är orginal? Om man ska på och trimma så är den enda skillnaden hur mycket pengar man lägger ut, och inte vad som står på emblemet på fronten.

Om vi jämför volvo och bmw prestanda-mässigt helt orginal, så är bmw alltid snäppet vassare. Kvittar om man jämför respektives standard-modeller eller värstingar.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back