Volvo 240 mintcondition

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Nån 240 entusiast som vill ha ett fint exemplar eller vet nån som som jagar en.

Ett sådant skall säljas ur ett dödsbo och jag tänkte rädda den så den inte hamnar i händerna på en 240 raggare som pimpar sönder den me turktrappa,wunderbaums och solfilm för att skjutsa omkring packade fjortisar i Ockelbo med.

Mörkblå -88 6000 mil.

Vad jag vet är den som ny

Kolla runt lite me folk ,välvårdade ex börjar bli svårfunna

kolla lite utländska samlarsajter. Tror faktiskt dom kan gå för en hel del pengar om rätt person hittar den.

Sätt en prislapp som avskräcker fel köpare. För ca 2 år sedan var det en extremt fin 240 i så nära nyskick man kan komma. Prislappen gjorde nog att de som gillar styling letade vidare. För rätt köpare var nog priset förhandlingsbart.

en 240 med flera mil på mätaren på ebay har ju ett Buy Now pris på 8000 dollar. Och bud på 4000.

Annonsera i Holland och Tyskland.

En snubbe här uppe har exporterat massa Volvo dit.

Ach va fan på med isdäck, svetsa diffen och sen kör som fan! Det är ju en volvo!

Haha , jag tänkte ett välvårdat ex behövde en bra ägare - inge diffsvetsare,pimpare eller raggare.

Orkar inte jobba mig med att leta upp en bilsamlande brittisk lord för maximal vinst även om det finns stålar att dra in - men kolla runt om det finns nån som är seriös intresserad

Det finns en tråd på Zatzy skapad för några månader sen om någon där som skulle sälja en 245 ~92 i mint condition. Tror den låg i mediadelen. Den bilen gick till Holland men var utannonserad på blocket. Missminner jag mig inte så var den röd och hade gått längre och han fick runt 25 för den. Kanske värt attkolla in.

Mvh Bjarras

I Belgien kan du garanterat få 80.000kr för den!

Jag tror också du får rejält betalt för den på export.

Annars kanske någon folkraceåkare vill ha den?

EDIT: Fy fan vad smaklös "bilstyling" alltid har varit, om tio år ser vi tillbaka på det som stylas idag och kräks lite...

Last edited:
Skulle gärna vilja veta mer om bilen. Tex utrustning såsom drag mm samt även ett pris samt var bilen finns. Om priset är rätt är jag mycket intresserade och jag lovar att inte styla sönder den. :tummenupp.

Är det några här i tråden som råkat skriva en nolla för mycket på prisförslagen? En Volvo från 88 är väl ändå lite för ny för sådana priser? Om inte, så vad är då en Volvo från 78 värd? Eller en från 68?

Vad är en turktrappa? Bakrutejalusi? Det är ju i så fall ett tidsenligt tillbehör. Inte för att det är snyggt, men eftersom det var vanligt i början på 80-talet så tycker jag det är ok och lite kul på en sån bil idag.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla