Volbeat - Arenan - Mycket viktig fråga

Nääh, har bara varit typ folköl när jag varit där.... Jag kommer dessutom att vara "designated driver" till giget från Västerås i morgon, så det blir väl cola för mig...

På In Flames gick det att köpa starköl. Då hade dom inhägnad bar längst bak med vakt som kollade så man hade åldern inne. Glöm inte leget bara ;)

Edit: Fick hjärnsläpp. IF var på Annexet, inte Arenan. Du kanske får tjöra med fickplunta...

Last edited:
Man har en ryggsäck med dubbelbotten och sen har man 2st fickpluntor instoppade i bältet. Åtminstone på AC/DC-konserter :D Fast jag glömde fylla väskan med grogg, men fickpluntorna var bra att ha.

Imorrn i karlstad för min del. Fyfan så nicccce.

Är det inte härligt svenskt att så fort man skall göra nått ball eller socialt så måste man supa... till varje pris..

Till alla moraltanter... Ja e likadan... Dessutom ÄGER VB!!!

Ha en go kväll... o ta en till mig me.. (själv får jag supa mig full på 2,8:er o se hockyn...)

Fan vad bra de är när de lirar men fan vad usel han är på mellansnack. Möjligen får det igång några EPA-rockers från Mellösa men mest var det tragiska floskler på rutten engelska med för mycket dansk brytning.

Håll käften och spela lixom. :mad:

Haha! Ja det var lite taffligt mellansnack, särskilt när småtjejerna började flasha tuttar mot honom....:tuttar
Men fan va bra de var live! :yoparty Bra ljud var det oxå! Men usch så drygt det är att ta sig ut från arenan.... typ 2000 pers som ska hämta ytterkläderna samtidigt....:huvet

Bra ljud var det oxå! Men usch så drygt det är att ta sig ut från arenan....

Ljudkvalitén var det väl inget fel på när Volbeat spelade men är det jag som börjar bli gammal eller är det inte så att volymen är väldigt mycket lägre nu än för ett par år sedan.

Under de senaste årens svennebananliv med familj å "karriär" så har koserterna fått stryka på foten så volbeat är de första jag sett på länge.
Det är därför som jag tycker det är stor skillnad på vad jag minns från tidigare konserter ett gäng år tillbaka då jag bestämt har för mig att volymen var djävligt mycket högre.
"Förr i tiden" flyttades man ju baklänges av ljudet...

Igår stod jag bara ett par meter från scen, nära den högra uppsättningen högtalare när det började dra ihop sig. När de släkte ner ljuset pluggade jag in ett par öronproppar eftersom jag nu är så vuxen och förståndig. Efter 30 sekunder plockade jag ut proppen från det öra som var bort från högtalarna.
Efter halva låten plockade jag ut den andra.

Inte ens så långt fram kändes ljudet särskillt högt.

Är det gubben som börjar bli döv eller är ljudet lägre på konserter nu än för 5-10 år sedan?

Jo Korvgubbe ljudet igår var på en mer moderat nivå än det var i ens ungdom.

Machine Head/Slayer i Solnahallen första delen av 90-talet. Ringde i öronen en vecka efter.

Jodå, ljudet är lägre nuförtiden.... :död Finns en massa debatter om detta i diverse metal magasin och upp på regeringsnivå. I sosse sverige får man inte spela högre för då kan man skada hörseln och då belastar man samhället. Ungefär som dessa förbannade motorcyklister som ramlar hela tiden! Förbud! :huvet

haha på tal om supa på konserter så ta det liiite lungt va.

när stones spelade här i götet senast (är några år sen nu) så sprang jag på en snubbe på stan efter konserten, han va så jevla packad att han inte ens kunde gå, efter mycke sludder fick han fram att han givetvis skulle till stones konserten.. tre stycken orivna biljetter hade han i fickan med.. vetefan vars hans polare höll hus men tror inte den snubben fick hänga med på fler konserter efter det :tungan stockholmare va han oxå :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg