Voge DS800X Rally

Titta på hans senaste video så ser du vilken cykel han köpt en gång till. Den är inte japansk...eller kinesisk...
Japp kollar... jaha, italienskt! Jo, det förstås. Men även den har ju en massa andra tillverkare monterat på sig väl. Alla hojar idag verkar vara ett slags ihopplock med undantaget just 'designen' alltså var / vem som ritat formen på eländet.

Jag läser att både Voge ds800 och Aprilia Tuareg 660 använder KYB framgaffel, Voge använder Nissin bromsar, och Aprilia Brembo. Jag gissar att motorn i Aprilia är kinestillverkad, även om det står att det är Aprilias motor.

Vilka saker är det egentligen som är deras egna? Annat än ram, säte, lampor och plaster? Det är ju samma hojar, var kommer då skillnad i kvalitet in i bilden? Säkert samma jäkla fabrik i kina som flätar ihop kablaget också, med samma trådar och kontakter och material.

Hela grejen är ju löjlig. Det finns inga hojmärken idag. Allt är en medveten soppa för att få oss att tro att vi har ett val. Allt görs i Kina, med samma kvalitet och material (undantaget Royal Enfield från Indien då.. )

Det är egentligen globalisthojar vi köper. Och vare sig vi sponsrar kina, Putin, Trump eller Carl Gustav så går stor del av pengarna ändå till staten som gör vad dom vill med det. Allt är bara en show för oss.

Här ett klipp på en aningens skeptisk T7-ägare.

För att klargöra, jag är varken för eller emot något märke, jag är djupt nyfiken och av naturen sketpisk till allt.

Back