Voddler - intresse?

Jag skulle nog tycka det var värt att testa. Särskillt som jag precis knåpat ihop en HTPC-liknande skapelse där hemma...

Jag skulle nog tycka det var värt att testa. Särskillt som jag precis knåpat ihop en HTPC-liknande skapelse där hemma...

Har en polare som är betatestare och han är nöjd. Han säger att hans behov är rätt mättat nu när han både har spotify och voddler.

Voodler är väl helt ok ifall man sitter på en 100 Mbit lina (vilket jag gör).
Utbudet är väl inte direkt något att hurra för i beta-stadiet, men det kommer väl mera saker senare. Ser fram emot när de lägger in tv-serier i utbudet.

Har dock hittat några filmer jag missat tidigare som varit roliga att se.
Fungerar bra på HTPCn, Helt ok bildkvalitet.

Jag förstår fortfarande inte hur de har tänkt lösa det ekonomiskt, samma sak med Spotify. Inte skulle jag som artist/filmskapare låta mina verk spelas på det där utan att få betalt för det, eller har Voddler lyckats med något som Spotify har misslyckats med?

Jag förstår fortfarande inte hur de har tänkt lösa det ekonomiskt, samma sak med Spotify. Inte skulle jag som artist/filmskapare låta mina verk spelas på det där utan att få betalt för det, eller har Voddler lyckats med något som Spotify har misslyckats med?

Som artist får du betalt för att spelas på Spotify. Hur mycket beror på hur bra förhandlare du/ditt skivbolag är.

Däremot var Spotify ska få sina pengar ifrån återstår ju att se. Jag kan tänka mig att de har enormt mycket spelningar kontra prenumerationer just nu.

Däremot var Spotify ska få sina pengar ifrån återstår ju att se. Jag kan tänka mig att de har enormt mycket spelningar kontra prenumerationer just nu.

Det är just det jag menar, tanken är ju att artisterna ska få betalt men som det är nu så får de ju inte det, för de drar inte in några pengar. Eller ok, de får ynka 99:-/månad av betalande medlem och sen lite reklamintäkter men det täcker ju knappt upp för deras arbete.
Man kan inte få tillgång till så mycket musik för 99:- i månaden, det säger ju sig själv. Eller jo, om bolaget drar in pengar till artisterna på annat vis.
Med andra ord; De har inte lyckats. ÄN.

Det är just det jag menar, tanken är ju att artisterna ska få betalt men som det är nu så får de ju inte det, för de drar inte in några pengar. Eller ok, de får ynka 99:-/månad av betalande medlem och sen lite reklamintäkter men det täcker ju knappt upp för deras arbete.
Man kan inte få tillgång till så mycket musik för 99:- i månaden, det säger ju sig själv. Eller jo, om bolaget drar in pengar till artisterna på annat vis.

De backa väl 40 miljoner första året eller om det var halvår.

Borde inte den här tråden ligga i "Gruppköp"?:hihi
Jag kan hänga på med en hundring eller nått, skulle va kul och prova på Voddler!

hur faen kan man döpa nåt till voddler? låter som ett domedagsvapen av hitler & co.

- unt vee fill vajp zem aot mit de voddler jaa.

Jag är på sålänge det landar på max runt 250 pix.

Det kommer ju iallafall bli intressant att se vad priset landar på för en invite efter att deras auktioner gått ut. Borde ju minska rätt rejält med så många i omlopp.

Last edited:

Tror man måste se det i ett vidare perspektiv. Musik, framförallt, har börjat gå mot att pengar dras in på framträdanden och merchendise än på skivförsäljning. Hur filmindustrin ska tackla det, vet jag inte. Bio?

Betala för Voddler?
Jag anmälde mig för ett gratis medlemskap, när tjänsten var ny och fick ett, har dock inte aktiverat det än.

Med senaste fakturan från bredbandsbilaget medföljde ett gratis Voddler medlemskap, har inte aktiverat det heller.

Gjorde samma sak när spotify var nytt, fick ett erbjudande från bredbandsbolaget då också som jag gav bort.

Är det där voddler bra?

Betala för Voddler?
Jag anmälde mig för ett gratis medlemskap, när tjänsten var ny och fick ett, har dock inte aktiverat det än.

Med senaste fakturan från bredbandsbilaget medföljde ett gratis Voddler medlemskap, har inte aktiverat det heller.

Gjorde samma sak när spotify var nytt, fick ett erbjudande från bredbandsbolaget då också som jag gav bort.

Är det där voddler bra?

du har PM :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey