Vodafone 3G

jtds

Yamaha
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2008 Yamaha R6 Blå
Någon här som har 3G med Vodafone??
jag skulle gärna veta hur bra mottagning jag har ute po lannet med 3G med min vanliga nalle så har jag fläckvis täckning så om någon skulle kunna ut skulle jag uppskatta ett besök, jag kan bjuda på kaffe som ersättning

Vodafones 3g-täckning är bäst av alla operatörers, inte för att det säger så mkt, men ändå. :)
Råd: håll dig borta från 3g i 12 månader till iaf.

Har både Vodafone och Telia 3G med olika abonnemang på jobbet.
Telia för datakort och Vodafone som telefon.

Båda fungerar bra i tätorter och relativt bra för 3G i Skåne överlag.
Sen så faller de ju tillbaks på GSM/GPRS om täckning saknas, så täckningen för röstsamtal är aldrig sämre än för en GSM telefon.

Sen om man står ut med telefonerna i sig eller inte, det är en annan fråga..

xyx skrev:
Har både Vodafone och Telia 3G med olika abonnemang på jobbet.
Telia för datakort och Vodafone som telefon.

Båda fungerar bra i tätorter och relativt bra för 3G i Skåne överlag.
Sen så faller de ju tillbaks på GSM/GPRS om täckning saknas, så täckningen för röstsamtal är aldrig sämre än för en GSM telefon.

Sen om man står ut med telefonerna i sig eller inte, det är en annan fråga..

Nackdel; samtal tenderar att brytas vid omkoppling, Jag har iaf upplevt det ett par gånger, sen som sagt så finns det inte särskilt många vettiga 3g-lurar än. V800 är väl det säkraste kortet.

Nepp, tacka vettja GSM-nätet och en jäkla fin GSM-lur med hederligt bra taltid och överkomligt liten storlek. :banana

TRE använder ju vodafones gsm nät när de inte finns 3g täckning, och vodafones gsm nät är sämst. Vet inte hur deras 3G täckning är. Inne i Lund kan det vara varierande täckning. Skulle nästan tro att telia har bäst 3g täckning eftersom deras gsm har bäst täckning. Men jag skulle gjort som kay, väntat iaf ett halvår till innan jag kirrat 3G. Hade det själv när de va nytt, men 1½ år senare var det dax och gå tillbaka till vanliga gsm, ibland kunde jag inte bli nådd när jag hade jouren, värdelöst imo!

cbr_micke skrev:
TRE använder ju vodafones gsm nät när de inte finns 3g täckning, och vodafones gsm nät är sämst.
Stämmer inte. Vodafones gsm-nät är näst bäst efter Telia.
Sen är där luckor på alla nät, tyvärr. När det gäller 3G täckningen så fungerar mina bra i större delen av Skåne i dagsläget.
Sony Ericsson V800 och Nokia 6630 är de som räknas som bäst.
När det gäller att samtal kopplas ner eller inte kopplas upp i 3G-nätet har det oftast att göra med telefonmodellens Hand-over hantering, dvs förmågan att flytta samtalet mellan näten. Har du några andra frågor får du gärna messa mej.

cbr_micke skrev:
TRE använder ju vodafones gsm nät när de inte finns 3g täckning, och vodafones gsm nät är sämst. Vet inte hur deras 3G täckning är. Inne i Lund kan det vara varierande täckning. Skulle nästan tro att telia har bäst 3g täckning eftersom deras gsm har bäst täckning. Men jag skulle gjort som kay, väntat iaf ett halvår till innan jag kirrat 3G. Hade det själv när de va nytt, men 1½ år senare var det dax och gå tillbaka till vanliga gsm, ibland kunde jag inte bli nådd när jag hade jouren, värdelöst imo!

Täckningsmässigt är vodafone näst bäst.

edit: såg att nordnet skrivit det nu.

Kay skrev:
Vodafones 3g-täckning är bäst av alla operatörers, inte för att det säger så mkt, men ändå. :)
Råd: håll dig borta från 3g i 12 månader till iaf.

Enligt tidningen Mobil har Telia det klart bästa 3G nätet!

sant och falskt. När mobil gjorde testet i höstas var inte vodafones nät officiellt lanserat. Dessutom gjordes testet med en sonyericsson z1010 som vodafones nät inte kom överens med. En annan tidning gjord nyligen ett test och där vann vodafone. Inte lätt att välja.

Har Vodafone 3G och en V800. Visst telefonen är bra och 3G är fräckt NÄR det fungerar. Kör du mycket bil är det hopplöst med 3G, samtalen kopplas ner i tid och otid. Även uppkopplingen av samtal kan vara seg ibland. Har kört Vodafone i runt 6-7 år nu och är kanonnöjd med deras GSM-nät och framför allt deras kundservice.

Mitt råd är precis som en del andra har sagt här. Är du inte behov av ny telefon just nu så vänta att satsa på 3G ett halvår eller ett år.

Detta är mina åsikter iaf!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...