VM på Eurosport!

Evil M skrev:
Helt sjukt att det hänger i så pass som det gör. Synd att Husa åkaren gledomkull, var ju lite fajt där ett tag.

Aprilian verkar funka fint, i alla fall i 450 klassen.
Sablar vilka rejs. Ska glo idag igen när ögonen är lite mer öppna.

Bolley (stava?)verkar bli farlig i S2 med Aprilian :yoparty
Kanske kan vara nåt att satsa på om det blir en 450-klass i Svedala.....


Synd att inte Beltrami fick åka om "förrädaren" Lazzarini utan klotade istället. VdB & Seel verkar nog inte vara så mkt att göra åt för övriga chaufförer tyvärr utan får inrikta sig på att komma trea.

Är Hondorna och Aprilian som var med i S1 större än 450 eller kör de 450 ändå?
 
Per skrev:
Undrar bara vad Rossi menade med "..I('ll) always do super motard.."
Hans engelska måste tamigf*n vara sämre än min, även fast jag inte ens är med i internationell tv lika ofta.. :va :tomten

Då ska man ändå ha i å tanke att han är grym på engelska om man jämnför med många andra i GP-cirkusen. Jag kan inte förstå att dom fortsätter att intervjua på engelska, snacka om tålamod. :3freak :hihi
 
Hur länge till ska husabergteamet envisas med att ha dubbla pipor :va :näsblod
 
SM 570 RR skrev:
Hur länge till ska husabergteamet envisas med att ha dubbla pipor :va :näsblod
Gissningsvis så länge de tycker att det funkar bättre antar jag. Sen att de kanske skulle kunna göras _lite_ mindre är väl en annan sak :tungan
 
Oscar.m skrev:
Bland det fulare jag sett.
Men det funkar säkert bra... :tungan

Tom Byron skrev:
Husas pipor ÄR det fulaste

Tack , det var ungefär det jag menade men valde andra ord... :rolleyes: :hihi
Gärna 2 pipor men då UNDER skärmen och lite diskretare rördragning.
Men det kan ju vara bra att använda dom som kraschpuckar annars. :fyllisar
 
Men banan såg helt underbar ut, typ en gocartbanan med grusslinga. :yoparty

När blir det sådan tävling i sverige ?
 
På tal om VM, är det några här som ska ner till Uddevalla och kolla Cross VM i helgen eller? :banana
 
Tja, Fiorentino har lagt ner en hel del tid och egna pengar på att få hojen lite mer estetisk, kromat plattorna fram på ramen tex. Problemet är att Rigo Moto får en viss pung med pengar att driva teamet med men har inte valt Fred som förare därför går degen i stort till de andra förarna som är mer komersiellt intressant för dem att stödja.
Piporna kommer det ej att göras nåt med dock då det inte är en skönhetstävling på bekostnad av prestanda, de är med andra ord gjorda på det sätt som de fick mest vrid ur hojen på. Alla svetsningar döljer uppkoning efter uppkoning och är riktigt snyggt gjort.
Dessa pipor var en bra lösning för att få upp effekten utan att göra för extrema ingrepp i själva motorn med efterföljande ras-risk. Fram till för två veckor sen hade han sprängt 8 motorer iaf under våren.
Jag tycker dessutom att hojen ser rätt bra ut. Enkelhet och funktionalitet är vackert i sig. Allt man skruvar på en rejshoj är något nödvändigt ont.
Och om den är för ful för nån så oroa inte, ni kommer aldrig att behöva (kunna) äga en. :rolleyes:
I paddockarna så drar den en djävla massa folk det är ett som är säkert.


Daniel...
 
ypvs skrev:
Tja, Fiorentino har lagt ner en hel del tid och egna pengar på att få hojen lite mer estetisk, kromat plattorna fram på ramen tex.

I paddockarna så drar den en djävla massa folk det är ett som är säkert.


Daniel...

:confused: Ja kroma ett par plattor kanske är inte det första man skulle lägga ner energi på...
 
SM 570 RR skrev:
:confused: Ja kroma ett par plattor kanske är inte det första man skulle lägga ner energi på...

Fråga vilken glidarknutte som helst och du får ett annat svar :rofl
 
SM 570 RR skrev:
:confused: Ja kroma ett par plattor kanske är inte det första man skulle lägga ner energi på...


Det kanske det inte riktigt är heller, det var liksom det som var poängen.
Fiorentino tränade med hojen i vått och torrt 4-5 dagar i veckan under två månader för att bli van vid den och för att kunna slå sig in långt fram i VM för Husaberg i år. Det har varit evinnerliga timmar med tjatig träning för att finna bra setups osv...

SEN!

Började arbetet med att få hojen mer presentabel inför rejsen.
I slutet av testerna och tränings perioden såg de för taskiga ut då det enda som det lagts ner energi på var just att få dem snabba och Fred snabb i sadeln på dem.
Sen sitter det folk och klagar iaf. Rigo-Husan är en av de mest kompromisslösa rejs motarderna som finns på planeten.
Skumt att det finns folk som tror eller tycker att man borde bygga med utgångspunkt i det estetiska och sen försöker få detta snygga paket att bli snabbt.
Rigo får pengar, hojar samt delar.
Med detta ska de vinna VM helst. Rigo är inte ett särskilt stort företag och med andra ord gör de vad de kan dvs kapar bort sånt som kan förbättras. Sätter dit det som är bättre och kör sen.
Med dessa under omständigheterna skitsmå tillgångar har de skapat ett team och en hoj som är vass nog att komma topp 3 i VM. Inte så illa faktiskt.

Sen börjar det gnällas först pga att skiten är ful och helst inte borde visas utomhus och sen på att nån i sista hand innan rejsen lägger lite tid och deg på att få några detaljer snyggare. Det är inte precis så att Fiorentino får ändra plast, dekaler, pipor osv. Det enda han kan göra är at få det som finns att bli lite bättre. Teamet äger hojarna och godkänner inga ändringar, naturligtvis.
Om nu Husaberg själva hade drivit teamet med KTM-pengar så hade jag kunnat förstå kritiken lite mer iofs då et isf hade handlat om att rejsa för att sälja hojar.
Nu rejsar Rigo för att tjäna pengar på att rejsa, dvs sponskontrakt + Husabergpengar. Om Husaberg säljer fler hojar spelar kortsiktigt ingen roll för dem vilket ger dem lite friare tyglar att ta fram en hoj som enbart är effektiv i vad den gör men å andra sidan innebär en mycket mindre budget.

Daniel...
 
Supermoto skrev:
Bolley (stava?)verkar bli farlig i S2 med Aprilian :yoparty
Kanske kan vara nåt att satsa på om det blir en 450-klass i Svedala.....

Är Hondorna och Aprilian som var med i S1 större än 450 eller kör de 450 ändå?

borde väl bli en 450 klass i sverige till -05 om det kommer in lite fler förare...

Aprilia kör med 550 i S1 läste jag nånstans och Hondorna lär ju inte va 450 de heller, det finns lite olika bigbore att välja på...480, 490, 500, 513, 530 osv.

tycker lite synd lilla Vertemati, de hittade ju nån snubbe som vann 3 tävlingar i italien på deras vrålsnabba 450 (62hk enligt insiderinfo :D ) och innan VM började så blev han uppköpt av ett Hondateam...
 
rejser skrev:
borde väl bli en 450 klass i sverige till -05 om det kommer in lite fler förare...

Aprilia kör med 550 i S1 läste jag nånstans och Hondorna lär ju inte va 450 de heller, det finns lite olika bigbore att välja på...480, 490, 500, 513, 530 osv.

tycker lite synd lilla Vertemati, de hittade ju nån snubbe som vann 3 tävlingar i italien på deras vrålsnabba 450 (62hk enligt insiderinfo :D ) och innan VM började så blev han uppköpt av ett Hondateam...
Läste på supermotos1.com att hondorna var 540or. Att det håller :va Eller det kanske det inte gör. Borde väl vara lättare att ta upp en twin 450 med 100cc än motsvarande 450 stånka?? Kanske inte....
Aprilia 550 låter intressant för mig även om det skulle bli en 450-klass. Nån som hört nåt om försäljning av dessa underbara hojar??
 
mr_rockster skrev:
Missade!!:. någon som har en video att skicka så kan jag rippa..
Jag satt uppe å väntade för att sedan inse att lägenheten inte har eurosport :( (satt hos en tjejé) Klantigt jag vet! :D

Hursomhelst, snälla snälla hitta en rip nån!
 
Jag har allt inspelat på VHS och har tänkt rippa av det. Blir dock bara i mpeg-format, för det råkar vara enda programvaran som jag fått igång med det ganska ålderstigna videokort jag har. Tar det eventuellt i morrn om jag får med mig videon till jobbet.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top