VM-Media telefonterror?

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Någon mer som blivit uppringd av VM-Media? Riktigt skumt. Är nu uppe i Norge och då är där någon som ringer på min flickväns lur och frågar efter mig?

Både hon och jag har nummer som inte finns att hitta någonstans. Och vi står inte på några gemensamma abonnemang. Med andra ord så finns det inget på papper som knyter oss tillsammans.

Men idag när jag kom hem från jobb så berätta hon att något tard där ifrån som inte ens kan prata svenska ringde upp och frågade efter mig. Min flickvän, smart som hon är sa att hon inte kände mig, och att de ringt fel. Så förhoppningsvis så lär de inte ringa igen.

Men man blir ju jävligt skum var de får sina uppgifter ifrån. Speciellt när de inte presenterar sig, va de vill eller va fan de vill sälja. Utan bara ringer upp och svamlar i luren.

Känns någon vid detta, eller har någon koll på va de är för köttmongon? :död

http://www.vmmedia.se/
VM Media Aktiebolag http://www.allabolag.se/5562531706
Nya VM Media AB http://www.allabolag.se/5568340615
VM Media Consulting http://www.allabolag.se/5564431293

VM Media Aktiebolag och Nya VM Media AB har samma adresser. Och VM Media Consulting ligger även det i Örebro, om än på en annan adress.

VM Media Aktiebolag bildades 1984 men håller tydligen på att gå i konkurs nu. Deras F-skatt är avregistrerad och de har redovisat ganska så röda siffror de senaste åren. Någon månad innan VM Media Aktiebolag inledde konkursen så bildades Nya VM Media AB.

Förutom att Nya VM Media AB också enligt hemsidan och verksamhetsbeskrivning ska ägna sig åt ungefär samma saker och att VD är den samma så verkar styrelsen bestå av några människor från "koncernen" Alektum Inkasso AB.

Prova att Googla lite på Alektum Inkasso.

Alektum kanske kommit på att de vill bredda sin verksamhet. Eller så vill de att Nya VM Media AB ska börja jaga kunder åt de. Så att alla företagare nu kommer att bli nerringda av Nya VM Media som ringer en gång per inkassobolag som ingår i Alektumkoncernen för att de vill sälja inkassotjänster. Eller så har de någon annan avsikt med att de har bildat Nya VM Media AB och tagit över verksamheten efter VM Media Aktiebolag.

Edit: Alektumkoncernen verkar köra stenhårt med stockbilder på hemsidorna för alla sina bolag.

Last edited:
Nästa gång det du blir irriterad över något i ditt liv kan du väl skippa NY TRÅD knappen? Det börjar bli tjatigt.

Ouuh jag kan lukta östrogenet ända till hit..
Skriv inte och läs inte mina trådar om du har problem med något. Ingen som tvingar dig. Står det Abelseth, så kan du väl ta det som ett tecken = KLICKA INTE PÅ DEN! Så sluta bitcha och gör meningslösa inlägg i min otroligt ambitiösa telefonterror tråd.:yoparty

Anledningen jag skrev denna tråd är för jag undrar över ett företag som ringer ner folk, vad dom vill och hur de jobbar.. Tror du att detta är ett irritationsmoment, svar Ja. Varför skrev jag tråden? = Läs från början..

Slutsats = Ge fan i att läs mina trådar. Alternativt, skapa egna meningsfyllda trådar, där du kan ha meningsfulla diskussioner om saker som inte retar eller stör dig i din vardag. :krama:rolleyes:

Ångra du dig skruven??

Last edited:
Ouuh jag kan lukta östrogenet ända till hit..
Skriv inte och läs inte mina trådar om du har problem med något. Ingen som tvingar dig. Står det Abelseth, så kan du väl ta det som ett tecken = KLICKA INTE PÅ DEN! Så sluta bitcha och gör meningslösa inlägg i min otroligt ambitiösa telefonterror tråd.:yoparty

Anledningen jag skrev denna tråd är för jag undrar över ett företag som ringer ner folk, vad dom vill och hur de jobbar.. Tror du att detta är ett irritationsmoment, svar Ja. Varför skrev jag tråden? = Läs från början..

Slutsats = Ge fan i att läs mina trådar. Alternativt, skapa egna meningsfyllda trådar, där du kan ha meningsfulla diskussioner om saker som inte retar eller stör dig i din vardag. :krama:rolleyes:

Ångra du dig skruven??

Nej, jag förutspådde ditt svar och tänkte bespara resten av läsarna från ännu ett av dina meningslösa inlägg, men jag hann visst inte.

Tuff attityd för någon som hängt här nästan ett helt år :klappar

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back