Vm albacete 6timmars

wizna

wasnt me ?
Gick med
30 Jul 2006
Hoj
ett gäng kawor
Diablo 666
Det snålas med wlan och bredband i europa så det är inte så lätt att skriva. Men nu sitter jag iaf på hotellet. Vi landade i tisdag och sen dess har det varit en lång väntan. Från sol till ösregn ;(
Kval 1 idag var märlligt. Torrt för förare 1 regn för förare 2&3. Eller rättare sagt allt har varit märkligt med vädret här nere. Det var strålande sol när vi landade, sen kom regnet och det har inte slutat ännu. Så medans ni där hemma har 25+ grader har vi 15 och regn ....
Vi hade stora svårigheter i regnet idag, eller alla som kör pirelli hade det, låg flera sek bakom dunlop teamen. Men lyckligtvis med lite mixtrande och våghalsigt testande så fann vi en lösning. Så på natt träningen idag var vi 6 i regnet. Med andra ord bra!! 2:a bästa Pirelli team!!
Vi hoppade över 2:a natt träningen då vi behöver sova. Det är en lång dag imorn.
2:a kvalet börjar 9,30 och vi hoppas på sol eller ösregn, inget mitt emellan som det har varit nu.Jag tror vi ligger 12:a eller nåt sånt efter 1:a kvalet.
// Pontus

http://www.circuitoalbacete.es/crono/live.html - tror att tiderna kommer här

Last edited:
Kul rapporterat!

Lycka till på racet och vi ser med spänning framemot en race rapport.

Slutrapport !
Då regnet verkligen öste ner i spanien, valde tävlingsledningen att inte starta som vanligt med "Le mans" start, utan det blev att SC körde ut o starten gick när den gick in i depån. Banan var vattenfyld och det dröjde inte länge innan det ena ekipaget efter det andra gick omkull. Men det var inte förrens Kawasaki frankrike gick omkull som det började hända grejor.
De la in en protest mot att köra under dessa förhållanden, så FIM skickade ut SC i ca 1 timme, vilket betydde att vår förare fick köra första stinten i 1 timme och 45 min. I ös regn och 5grader varmt ( kallt ).
Det skickade ut SC för att de satte sig i möte och överlade som det så fint heter. Men valde att fortsätta racet.
När Alex kom in så berättade han att det var så blött på banan att till och med SC körde av, så de fick stanna på banan tills SC tagit sig ut igen ;).
I stort sett alla team var omkull minst 1 gång. Efter ca 3 tim gick vi också i backen. Det var bara kåpskador, men av säkerhets skäl valde vi att avbryta, hade det varit 24t så hade vi fortsatt. Det är ingen mening att ligga o "puscha" i regnet o lägga sig igen.
Den som vann krasch statistiken var Phase One med 4 krascher.
Enligt minmening den mesta tråkiga kraschn stod Raffin motos för, de brukar aldrig lyckas i VM sammanhang, men låg 4:a när det var 20 min kvar. Där tog racet slut för dem!
Racets applåd går till Kawasaki frankrike, efter sin krasch låg de o puscha som bara den. Låg ca 5sek/varv före SERT och alla de andra. Men det hjälpte inte. De la sig 1 gång till.
Det var inte såhär jag hade tänkt tillbringa 1 vecka i spanien på, det regnade från onsdag och fram tills vi hade packat in sista biten i lastbilen på söndagen då kom solen. Helt otroligt. Det sägs att det brukar regna MER i öknen än vad det gör i albacete. :)
vi ses på anderstorp ( regn igen? )

Back