Vm 2009

VM's sista deltävling och titlarna togs av VdB i S1 och Adrien Chareyre i S2.

Hoppas nu på en uppryckning av VM till 2010. Det här måste ju varit den sämsta säsongen genom VM's korta historia, med pinsamt dåligt med deltagare.
Grattis till VdB och Chareyre :tummenupp

Tydligen gör FIM/Youthstream det väldigt svårt för folk att ställa upp med galet höga anmälningspriser. Är tyvärr inte mer insatt än så.
Läste i en intervju med Burkhart att han var väldigt förvånad över att det var så dyrt. Vi hoppas på ändring till 2010...

Grattis till VdB och Chareyre :tummenupp

Tydligen gör FIM/Youthstream det väldigt svårt för folk att ställa upp med galet höga anmälningspriser. Är tyvärr inte mer insatt än så.
Läste i en intervju med Burkhart att han var väldigt förvånad över att det var så dyrt. Vi hoppas på ändring till 2010...

30'000€ för en säsong i anmälningsavgift har jag hört. Men sen är ju däckskostnaden hutlös för teamen oxå.
För jätte teamen kanske det inte är något stort problem med dessa pengar om det t.ex. är en förutsättning för TV-sändningar osv. Problemet som oxå visat sig är att deltagarantalet blir i högsta grad bristfälligt, då antalet jätte team är lätträknade. Jag skulle ju gissa att många team till nästa år satsar på ett mindre antal förare, iom att det bara blir en klass. Om det då inte blir fler team så skulle det innebära ett ännu större tapp i antalet förare. Då tror jag VM tappar allt anseende, så vi får verkligen hoppas på lite förändringar även på kostnadssidan.

Vad hände med Henke i Pleven? Jag hade förväntat mig att se honom bland toppförarna!

Fan tråkigt :( Med rätt förutsättningar tror jag han kan va grym i de där sammanhangen =) Finns det nån som startar som Henke? :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT